Page 121 - Studia Universitatis Hereditati, vol 7(1) (2019)
P. 121
ia universitatis Z upoštevanjem marketinškega modela bivalci); npr. likovne in fotografske razstave,
4C omogočamo kreativnim industrijam, da na- nastopi amaterskih kulturno-umetniških
povezovanje tur izma in kr eativnih industr ij pr i oživljanju opuščene industr ijske dediščine 121 jprej prepoznajo in segmentirajo skupine, ki so skupin, literarna srečanja; dejavnosti krea-
možni odjemalci/uporabniki njihovih dobrin, tivnega sektorja, ki omogočajo (so)ustvarja-
nato pa pri ponudbi upoštevajo, kako te skupine nje skozi kreativne delavnice, co-working in
iščejo informacije o kulturnih dobrinah, kako druženje; npr. razvijanje AV in IKT rešitev;
se odločajo zanje ter kje in kako jih lahko na- b) Dopolnilne dejavnosti: kreativni dogodki,
jenostavneje naročijo oz. kupijo. S pomočjo 4C doživetja, prireditve, rekreacija; npr. plesne
lahko torej ponudniki kulturnih dobrin plasir- delavnice, joga …
ajo svojo ponudbo preko pravih kanalov tistim c) Neželene dejavnosti: množične zabavne pri-
skupinam ljudi, ki jim kulturna dobrina pred- reditve (neustrezna infrastruktura in nepo-
stavlja vrednost in so zanjo pripravljeni nameni- sredna bližina bivalnega naselja); zgolj ko-
ti svoj prihodek, čas in energijo. Nazadnje poma- mercialno oddajanje prostora v najem za
ga 4C tudi pri komuniciranju z obstoječimi in aktivnost, ki nima pozitivnega kreativne-
potencialnimi uporabniki, tako da jih vključi v ga ali promocijskega potenciala za lokalno
dialog in celo v soustvarjanje. S primernimi ko- okolje (npr. poroke ali rojstnodnevna pra-
munikacijami, čeprav tržnimi (npr. utrjevanje znovanja).
imidža, blagovne/tržne znamke, pospeševanje
prodaje, oglaševanje ipd.) lahko kreativne indus- Usmeritve glede trajnostnega trženja
trije presežejo odnos ponudnik – kupec in ust- Da bodo marketinške aktivnosti pomagale dvig-
varijo odnos ustvarjalec – uporabnik in celo ust- ovati prepoznavnost in dolgoročni ugled lokaci-
varjalec - soustvarjalec. je, je treba v dolgoročno sodelovanje zajeti tri kl-
jučne subjekte:
Strateške smernice trženja Monforta – najemnike (ustvarjalce) kot interne deležni-
Usmeritve glede ponudbe
Strateške usmeritve o tem, katere kreativne de- ke
javnosti (dobrine in storitve) tržiti v obravnava- – obiskovalce (turiste) kot eksterne deležnike
nem objektu, smo valorizirali skozi tri ključna
vprašanja: in
– partnerje (soustvarjalce).
1) Katere dejavnosti/proizvode lahko ponudi-
mo na obravnavani lokaciji? (npr. predlog Najemniki
Občine Piran glede na strategijo, interese in Monfort kot kreativno središče združuje ponud-
zmožnosti) nike kreativnih industrij v kraju. Kreativni
ponudniki se lahko vključijo v aktivnosti Mon-
2) Katere dejavnosti/proizvode želimo ponu- forta na podlagi različnih potreb (npr. poceni
diti na obravnavani lokaciji? (predlog stro- najem prostora za svojo dejavnost, skupna upo-
ke, npr. Turističnega združenja Portorož, ki raba osnovnih sredstev, potreba po svetovanju).
izvaja analize in strateške usmeritve) Za dolgoročno učinkovito trženje Monforta je
potrebno segment najemnikov prostora razvrsti-
3) Kakšni bodo (dolgoročni) učinki dejavnosti ti v segmente sedanjih in segmente potencialnih
tega prostora za kraj? najemnikov. Za obstoječe najemnike, katerim
omogočamo potrebne vire in usklajujemo po-
Predlogi kreativnih dejavnosti, ki izhajajo iz goje ter aktivnosti skupnega trženja, pripravimo
analize stanja, analize potreb deležnikov, analize načrt internega komuniciranja. Skozi interno
ponudnikov in analize trendov, so: tržno komuniciranje utrjujemo potrebne stand-

a) Primarne dejavnosti: umetnost in kultura
(povezana s krajem, dediščino, lokacijo, pre-
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126