Page 197 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XV (2019), številka 30, ISSN 2590-9754
P. 197
tri pričevanja
5. Zablodili smo, ko smo prezrli, da bi moral ekonomski materia
lizem marksističnega nauka spomniti Cerkev na nalogo in obljube,
ki jih ima cerkvena skupnost za življenje in sožitje ljudi v tostranstvu.
Opustili smo, da bi se v skladu z evangelijem o prihajajočem Božjem
kraljestvu in po njegovi meri v imenu krščanskosti zavzeli za stvar rev-
nih in brezpravnih [dobesedno: naredili stvar revnih in brezpravnih za
stvar krščanskosti].
6. Ko to spoznavamo in priznavamo, vemo, da smo kot Kristusova
skupnost osvobojeni za novo, boljše služenje v Božjo slavo in večno in
časovno blaginjo ljudi. Naše ljudstvo (in znotraj njega predvsem mi,
kristjani), ne potrebuje parole »krščanstvo in zahodna civilizacija«, tem-
več spreobrnitev k Bogu in obrnitev k bližnjemu v moči Kristusove smrti
in vstajenja.
7. Pričali smo in pričujemo danes na novo: »Z Jezusom Kristusom
smo osvobojeni iz brezbožnih spon tega sveta v svobodno in hvaležno
služenje Božjemu stvarstvu« [Barmenska izjava]. Zato prosimo in ro-
timo: ne dopustite, da bi vam zagospodoval obup, kajti naš Gospod je
Kristus. Ne predajajte se brezverni ravnodušnosti, naj vas ne zavajajo sa-
nje o boljši preteklosti ali špekulacije o bližajoči se vojni; svobodno in
trezno prevzemimo odgovornost, ki jo imamo vsi skupaj in vsak od nas
za izgradnjo boljše nemške državnosti, ki bo v službi prava, blagostanja,
notranjega miru in sprave med narodi.
Darmstadt, 8. avgusta 1947
Gustav Heinemann
Ni nobenega izgovora
Misli o politični etiki6
1. Politična diakonija
Krščanskost brez služenja je kot drevo brez sadu. Naša služba pa ni
namenjena le cerkvi in ljudem, ki si ne morejo pomagati (bolni, sta-
6 Gustav Heinemann, Im Schnittpunkt der Zeit: Reden und Aufsätze, Mit einem
Vorwort von Helmuth Gollwitzer (Darmstadt: Verlag Stimme der Gemeinde,
1957), 70–80. Naslov in pojasnila v oglatih oklepajih so uredniški ali prevajalčevi.
195
5. Zablodili smo, ko smo prezrli, da bi moral ekonomski materia
lizem marksističnega nauka spomniti Cerkev na nalogo in obljube,
ki jih ima cerkvena skupnost za življenje in sožitje ljudi v tostranstvu.
Opustili smo, da bi se v skladu z evangelijem o prihajajočem Božjem
kraljestvu in po njegovi meri v imenu krščanskosti zavzeli za stvar rev-
nih in brezpravnih [dobesedno: naredili stvar revnih in brezpravnih za
stvar krščanskosti].
6. Ko to spoznavamo in priznavamo, vemo, da smo kot Kristusova
skupnost osvobojeni za novo, boljše služenje v Božjo slavo in večno in
časovno blaginjo ljudi. Naše ljudstvo (in znotraj njega predvsem mi,
kristjani), ne potrebuje parole »krščanstvo in zahodna civilizacija«, tem-
več spreobrnitev k Bogu in obrnitev k bližnjemu v moči Kristusove smrti
in vstajenja.
7. Pričali smo in pričujemo danes na novo: »Z Jezusom Kristusom
smo osvobojeni iz brezbožnih spon tega sveta v svobodno in hvaležno
služenje Božjemu stvarstvu« [Barmenska izjava]. Zato prosimo in ro-
timo: ne dopustite, da bi vam zagospodoval obup, kajti naš Gospod je
Kristus. Ne predajajte se brezverni ravnodušnosti, naj vas ne zavajajo sa-
nje o boljši preteklosti ali špekulacije o bližajoči se vojni; svobodno in
trezno prevzemimo odgovornost, ki jo imamo vsi skupaj in vsak od nas
za izgradnjo boljše nemške državnosti, ki bo v službi prava, blagostanja,
notranjega miru in sprave med narodi.
Darmstadt, 8. avgusta 1947
Gustav Heinemann
Ni nobenega izgovora
Misli o politični etiki6
1. Politična diakonija
Krščanskost brez služenja je kot drevo brez sadu. Naša služba pa ni
namenjena le cerkvi in ljudem, ki si ne morejo pomagati (bolni, sta-
6 Gustav Heinemann, Im Schnittpunkt der Zeit: Reden und Aufsätze, Mit einem
Vorwort von Helmuth Gollwitzer (Darmstadt: Verlag Stimme der Gemeinde,
1957), 70–80. Naslov in pojasnila v oglatih oklepajih so uredniški ali prevajalčevi.
195