Page 198 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XV (2019), številka 30, ISSN 2590-9754
P. 198
prevod

ri, zaprti), ampak tudi zdravim ljudem na vseh življenjskih položajih.
Diakonijo moramo razumeti kar se da široko. H krščanskemu služen­
ju sodi tudi soodgovornost za državljansko skupnost in njene ustano-
ve na vasi, v mestu in državi, za politične stranke, podjetja in poklic-
na združenja.

2. Naše mesto
Različni ljudje imajo različne naloge. Kje je tvoje mesto v množici
nalog? Odgovor daje Bog z darovi, ki jih je nekomu dal. Bog nam je dal
različne darove. Z darovi nas je napotil na mesto našega služenja.

3. Naše zavore
Naše cerkve je stoletja vodila deželna oblast. Tako so nastali pridi-
garski položaji tudi brez živih verskih skupnosti. Dolga stoletja je bila
oblast povezana z dednimi monarhijami. Od tod podložniški duh, ki
živi še danes.
Danes smo kot kristjani in kot državljani soodgovorni za cerkev in
državo: cerkveno vodenje in posvetna oblast danes izhajata – čeprav na
različne načine – iz nas kot članov verske občine in državljanov.
Oblast ni več naš gospod(ar), bila naj bi naš služabnik. Vsi smo sood-
govorni za to, kakšna je in kakšne so njene odločitve. Vsi imamo pravice
in dolžnosti, da jo volimo in mnogi od nas smo poklicani k javni službi
in odgovornosti – v samoupravi, stranki, vladi.

4. Ali sodi politika na področje Kristusovega gospodovanja?
Barmenska izjava iz maja 1934 pravi v drugem členu:
»S tem, ko je Jezus Kristus Božja obljuba/zagotovilo [Zuspruch] od-
puščanja vseh naših grehov, je hkrati in z enako resnobnostjo tudi Božja
mogočna pravica/zahteva [Anspruch] do vsega našega življenja; po njem
se nam dogodi vedra osvoboditev iz brezbožnih spon tega sveta v svo-
bodno in hvaležno služenje njegovim stvaritvam.«7
7 Glej Protestantizem, tematska številka revije Poligrafi 21-22 (2001), 156; glej
tudi prevod Leona Novaka v Stati inu obstati 13, št. 17-18 (2013), 211.

196
   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203