Page 144 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XVI (2020), številka 31, ISSN 2590-9754
P. 144
študijski večeri

ja Pavel našteje enaindvajset vrst pregreh, kot so zavist, prepirljivost in
pohlep, vse do pripravljenosti ubijati, sovražnost do Boga in tako nap-
rej. V sredini tega besedila (Rim 1, 26–27) obravnava nekatere seksual-
ne deviacije ljudi potem, ko so se odvrnili od Boga:

Njihove ženske so namreč zamenjale naravno občevanje s protinarav-
nim, podobno so tudi moški opustili naravno občevanje z žensko in se v
svojem poželenj­u vneli drug do drugega. Moški so počenjali nespodob-
nosti z moškimi in tako sami na sebi prejemali povračilo, ustrezno svo-
ji zablodi.
Ti dve vrstici sta najobsežnejša referenca na homoseksualni odnos
v vsem Svetem pismu. O homoseksualnosti govorita zelo negativno, v
kontekstu spirale moralnega iztirjenja.
Zdi se, da tu ni pomembno vprašanje, ali je Pavel nasprotoval ho-
moseksualnim odnosom (ker je očitno, da je), ampak vprašanje, zakaj
jim nasprotuje in v kakšni zvezi je ta razlaga s kvaliteto odnosa, kot je
življenjsko partnerstvo.
Gre namreč za to, da v starodavnem svetu, posebej med takratnimi
Judi in kristjani, homoseksualni odnos ni bil dojet kot zadeva enotn­ e in
ekskluzivne usmerjenosti manjšine. Homoseksualna privlačnost in obna-
šanja so bili dojeti široko kot rezultat neobrzdane, prekomerne seksualne
želje in poželenja tistih, ki niso bili pripravljeni v zadostni meri kontroli-
rati svojih poželenj. Zato bi bilo treba presoditi o možnosti, da urejene-
ga monogamnega homoseksualnega odnosa ne bi apriorno obravnavali
kot »življenje v grehu« (ali pa bi ga vsaj obravnavali enako kot števil-
ne lastne osebne slabosti, ki jih vsakodnevno ponavljamo). (Koso 2018)
Zgovorno je dejstvo, da je bil prvi poganski spreobrnjenec v krščansko
vero (kot je zabeleženo v Novi zavezi v Apostolskih delih, Apd 8, 26–40)
etiopski evnuh, ki bi mu bil po Ponovljeni postavi (5 Mz 23,2; tudi 3 Mz
21, 16–23) prepovedan vstop v starozavezno skupnost Božjega naroda.
Po Novi zavezi je (bil) dobrodošel tak, kakršen je (bil).
Krščanstvo je gotovo pred izzivom, kako sprejeti in vključiti homo­
seksualne osebe. Državljanska institucija življenjskega partnerstva (ho-
moseksualcev) je realnost in že zato sama po sebi pomeni izziv. Prepričan

142
   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149