Page 32 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo, letnik 20, zvezek 40 ◆ The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, volume 20, issue 40
P. 32
glasbenopedagoški zbornik ◆ letnik/volume 20 ◆ številka/number 40
Družbeni odnosi so se odražali v improvizirani glasbi
Glavne ugotovitve na področju družbenega povezova-
organizirani glasbeni improvizaciji. otrok. T esnejši odnosi v skupini so rezultirali v bolj Med glasbeno improvizacijo je vzniknila medsebojna sinhronizacija, ki je ustvarila glasbeno enotnost. Glasbeno improvizacijo v zanosu je označevala visoka stopnja glasbene dovršenosti in družbene povezanosti. Glasbena impr
nja
– – – – – – – – – – –
Vrsta in značilnosti glasbene improvizacije Načrtovana skupinska glasbena improvizacija na podlagi treh umetni- ških spodbud (pesmi, slike in odlomka glasbe- ne kompozicije) Improvizirana hinduj- ska glasba v paru Skupinska glasbena improvizacija v okviru ustvarjalnega muzi- ciranja v orkestru
10- do 11-letni otroci (n = 48) Profesionalni glasbeniki sita- risti (n = 4) in tablisti (n = 4) Učitelji glasbe
Značilnosti podrobneje analiziranih devetih raziskav
Vzorec (n = 8)
Raziskovalni pristop; metoda (tehnika) Kval. raz. prist.; študija primera (intervjuvanje in opazovanje z udeležbo) Kval. raz. prist.; študija primera (intervjuvanje in opazovanje) Kval. raz. prist.; multipla študija primera (intervjuvanje in opazovanje)
Cilj raziskave Preučiti in opisati glasbeno improviza- cijo otrok ter njihove družbene interakcije v okviru vsakotedenske- ga pouka glasbe Preučiti kompleksen odnos med impro- vizirano glasbeno interakcijo in druž- beno izkušnjo med indijskima glasbeni- koma, sitaristom ter tablistom Preučiti vidike učite- ljev
Preglednica 3 Vir Beegle (2010) Cooper (2022) Cor- coran (2021)
32