Page 31 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo, letnik 20, zvezek 40 ◆ The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, volume 20, issue 40
P. 31

REZULTATI IN DISKUSIJA


           Selekcijski proces

           Pridobljene prispevke smo prenesli v EndNote, orodje za upravljanje refe-
           renc. V izbranih podatkovnih bazah smo pridobili 244 zadetkov. Najprej smo
           odstranili vse dvojnike. Sledil je pregled naslova, izvlečka in ključnih besed, po
           katerem smo odstranili vse prispevke, ki niso izpolnjevali vključitvenih kriteri-
           jev. Potek identifikacije, pregleda in vključitve prispevkov je predstavljen v di-
           agramu poteka na sliki 1.

           Značilnosti raziskav

           V končno analizo smo vključili devet raziskav, ki ustrezajo vključitvenim kri-
           terijem. Najstarejši prispevek je bil objavljen leta 2003, najsodobnejši pa leta
           2022 (preglednica 3).
               Vse raziskave obravnavajo glasbeno improvizacijo in njeno vlogo pri obli-  Alja Krevel, Jerneja Žnidaršič, Katarina Habe ◆ Vloga glasbene improvizacije pri družbenem povezovanju
           kovanju družbenih vezi. Prispevki segajo na različna področja oz. situacije, v
           katerih se glasbena improvizacija lahko udejanja:
                   –  glasbeno izobraževanje (Beegle, 2010; Ng, 2021; Young, 2003),
                   –  profesionalno glasbeno izvajanje (Cooper, 2022; Wilson in MacDo-
                   nald, 2012),
                   –  glasba v lokalni skupnosti (Verneert idr., 2021; Vougioukalou idr.,
                   2019),
                   –  prostočasne glasbene dejavnosti (Corcoran, 2021; Siljamäki, 2022).

               Prvi omenjeni prispevek, s področja glasbenega izobraževanja, se nanaša
           na glasbeno improvizacijo v okviru pouka glasbe v osnovni šoli (Beegle, 2010),
           drugi prispevek opisuje pridobivanje kompetenc glasbene improvizacije bodo-
           čih učiteljev na visokošolski inštituciji za izobraževanje (Ng, 2021), zadnji pa
           opisuje dejavnosti glasbene improvizacije v vrtcu (Young, 2003). Prispevka, ki
           posegata na področje profesionalnega glasbenega izvajanja, opisujeta glasbeno
           improvizacijo hindujske glasbe v duetu (Cooper, 2022) in prosto glasbeno im-
           provizacijo orkestra, ki se s to dejavnostjo aktivno ukvarja (Wilson in MacDo-
           nald, 2012). Prispevka, ki se nanašata na področje glasbe v lokalni skupnosti,
           izpostavljata pomen glasbene improvizacije za marginalizirane posameznike –
           begunce in prosilce azila (Vougioukalou idr., 2019) – ter brezdomce (Verne-
           ert idr., 2021). Prispevka z zadnjega področja, prostočasnih glasbenih dejavnos-
           ti, opisujeta glasbeno improvizacijo v okviru obšolskih glasbenih dejavnostih
           (Corcoran, 2021) in vaj odraslega pevskega zbora (Siljamäki, 2022).
               Ker smo pri analizi vseh pridobljenih prispevkov zaradi vključitvenega
           kriterija (glasbena improvizacija v kontekstu glasbenega izražanja in/ali muzi-
           ciranja) izključili prispevke, ki obravnavajo klinično glasbeno improvizacijo v

                                                                            31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36