Page 34 - Spodbujanje učinkovitega učenja: zbornik povzetkov strokovne konference
P. 34
ijana Kavčič Učenje opismenjevanja s fonomimično metodo
Osnovna šola Simona Jenka
Kranj Glavni cilj predstavitve prispevka je prikazati primer uporabe fonomimične me-
mana.kavcic@gmail.com tode opismenjevanja v procesu spoznavanja in učenja velikih tiskanih črk pri po-
uku slovenščine v prvem razredu. Za ustrezen razvoj bralnih in pisalnih zmožnosti
Zbornik povzetkov strokovne poskrbimo s spodbudnim učnim okoljem, z ustreznim časovnim in vsebinskim
konference Spodbujanje prilagajanjem, medpredmetnim povezovanjem, uporabo različnih stilov učenja
učinkovitega učenja, in s fonomimično metodo opismenjevanja. Slednja se je v procesu opismenje-
Koper, 26. avgust 2020 vanja izkazala po našem mnenju za zelo ustrezno pri vseh učencih, tudi pri učen-
Abstracts of the Professional cih s posebnimi potrebami. Omogoča prilagajanje različnim potrebam učencev in
Conference Developing učnim stilom učenja. Menimo, da učenci s fonomimičnim opismenjevanjem po-
Effective Learning, globljeno razvijajo čutila, motorične spretnosti, fino in grobo motoriko, socialne
Koper, 26 August 2020 veščine, orientacijo. Velik poudarek je namenjen tudi različnim igram za slušno in
vidno razločevanje črk in glasov. Pri obravnavi posamezne črke se spozna novo
pesem in ilustracijo, ki je z njo povezana, spozna se gib, utrjuje poteznost, išče se
glas in obravnavano črko v besedah, besede, kjer tega glasu oz. črke ni. Ker ima
vsaka črka svoj gib, znajo učenci vedno več besed napisati z gibi. Prvošolci se s
to metodo na zabaven in zanimiv način učijo pisati in brati velike tiskane črke.
Ugotovili smo, da s fonomimičnim opismenjevanjem zagotavljamo ustrezne po-
goje za vsakega učenca in tako zagotovimo opismenjevanje po meri učencev. Na
koncu šolskega leta vsi učenci prepoznajo in pišejo velike tiskane črke.

Ključne besede: učenje, opismenjevanje, fonomimična metoda

Literacy Learning with the Phonomimic Method

The main goal of this article is to present an example of the phonomimic liter-
acy method and how it is used for first-grade pupils to discover and learn capital
letters in Slovene lessons. We provide a stimulating learning environment, ap-
propriate time and content adaptations, interdisciplinary teaching, the use of dif-
ferent learning styles, and the phonomimic method of literacy learning for the
appropriate development of reading and writing skills. The phonomimic method
proved to be very appropriate in the process of literacy learning for all pupils, in-
cluding special needs pupils. It allows us to adapt to different pupils’ needs and
learning styles. We believe phonomimic literacy learning helps pupils develop
senses, fine and gross motor skills, social skills, and orientation thoroughly. We
also place great emphasis on various games for the auditory and visual distinc-
tion of letters and sounds. When learning a new letter, pupils learn a new song
and an illustration associated with it, they get to know a certain movement, con-
solidate writing, and search for the sound and the letter in words, as well as in
words where that sound or letter is missing. Since each letter has its movement,
pupils can write more and more words with movements. With this method, first-
graders learn to write and read capital letters in a way that is entertaining and
interesting. We found that the phonomimic method provides appropriate condi-
tions for each pupil, thus it provides tailor-made literacy learning for all pupils. By
the end of the school year, all pupils recognise and write in capital letters.

Key words: learning, literacy, phonomimic method

https://doi.org/10.26493/978-961-293-002-8.32 32
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39