Page 384 - Petelin, Ana, in Helena Skočir. 2020. Ur. Raziskovanje za znanje, znanje za zdravje. Zbornik prispevkov z recenzijo. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 384
iskovanje za znanje, znanje za zdravje pacientov. S takšnimi raziskavami bomo namreč zdravstveno nego ohranjali
kot profesijo, obenem pa bomo pacientom nudili najboljšo oskrbo, ki bo te-
meljila na dokazih.

Zaključek

Zdravstvena nega je danes na prelomni točki profesionalizacije svoje stroke.
Korak naprej v smeri razvoja profesije je ključen, zato zgolj pozitiven odnos
do raziskovanja danes ni dovolj. V stroki potrebujemo predvsem medicin-
ske sestre z znanjem implementacije dokazov v prakso. Obstoječe izvajalce v
zdravstveni negi je potrebno ustrezno opolnomočiti o pomenu raziskovan-
ja in jih na tak način motivirati za raziskovanje in implementacijo dokazov
v prakso. Potrebno je povezovanje kliničnih okolji z visokošolskimi ustano-
vami, ki lahko vpeljejo koristno in novo znanje raziskovanja v prakso. V zdra-
vstvu se stroke med seboj ločujejo po znanju pridobljenem z raziskovanjem.
Čeprav nekatere medicinske sestre menijo, da je raziskovanje odmik od ne-
govanja, je potrebno z izobraževanjem usmerjenim v raziskovalno delo vseh
medicinskih sester okrepiti njihovo zavedanje, da lahko z raziskovalnim de-
lom izboljšamo prakso zdravstvene nege. S tem bomo dosegli, da se bo zdra-
vstvena nega vedno bolj uveljavljala kot profesija in ne bomo postali nep-
omemben člen našega zdravstvenega sistema.

Literatura

AKERJORDET, K., LODE, K. in SEVERINSSON, E., 2012. Clinical nurses‘ attitudes towardes
reasearch, management and organisationl resources in a university hospital: part 1.
Journal of Nursing Management, vol. 20 (6), str. 814–823.

BERTHELSEN, C.B. in HØLGE-HAZELTON, B., 2014. Orthopaedic nurses‘ attitudes towards
clinical nursing research: a cross-sectional survey. International Journal of Orthopaedic
and Trauma Nursing, vol. 19 (2), str. 74–84.

BJÖRKSTRÖM, M.E., JOHANSSON, I.S. in ATHLIN, E.E., 2014. An attempt to improve nurses’
interest in and use of research in clinical practice by means of network support to »fa-
cilitator nurses«. Journal of Nursing Education and Practice, vol. 4(3), str. 58–68.

BOLE, U. in SKELA SAVIČ, B., 2017. Odnos, znanje in ovire medicinskih sester pri imple-
mentaciji na dokazih podprte prakse. In: B. Skela Savič & S. Hvalič Touzery, eds. 10.
mednarodna znanstvena konferenca: kontinuiran razvoj zdravstvene nege v družbi in
njen prispevek k promociji zdravja. Bled, 8. in 9. junij 2017. Jesenice: Fakulteta za zdravst-
vo Angele Boškin, pp. 357–363.

HVALIČ TOUZERY, S., PESJAK, K. in SKELA SAVIČ, B., 2017. Odnos medicinskih sester do
doktorskega študija in raziskovanja v zdravstveni negi. V: SKELA SAVIČ, B. in HVAL-
IČ TOUZERY, S., ur. 10. mednarodna znanstvena konferenca: Kontinuiran razvoj zdra-
vstvene nege v družbi in njen prispevek k promociji zdravja. Bled, 8. in 9. junij 2017.
Jesenice: Fakulteta za zdravstvo Angele Boškin, str. 99–109.

MCCLOSKEY, D.J., 2008. Nurses‘ perceptions of research utilization in a corporate health
care system. Journal of Nursing Scholarship, vol. 40 (1), str. 39–45.

POLIT, D.F. in BECK, C.T., 2008. Nursing research : generating and assessing evidence for nurs-
ing practise. 8th ed. Philadelhia: Lippincoot, Williams & Wilkins.

382
   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388   389