Page 417 - Petelin, Ana, in Helena Skočir. 2020. Ur. Raziskovanje za znanje, znanje za zdravje. Zbornik prispevkov z recenzijo. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 417
ode dijana glavaš, darja plank
Uporabili smo kvantitativni raziskovalni pristop. Za raziskovalno metodo smo
uporabili metodo deskripcije. Pridobivanje podatkov je potekalo s tehniko
anketiranja. Primarni viri podatkov so pridobljeni iz strokovnih in znanstvenih
člankov, zbornikov in knjig. Uporabili smo bibliografske baze (COBISS, PU-
BMED, MEDLINE), pri čemer smo uporabili naslednje ključne besede v slov-
enskem jeziku: komunikacija, medicinska sestra, svojec, neozdravljivo bolan,
paliativna oskrba in v angleškem jeziku: communication, nurse, relative, pa-
tient with an incurable disease, palliative care. Za izvedbo raziskave smo upo-
rabili strukturiran instrument v obliki anketnega vprašalnika, ki smo ga oblik-
ovali na podlagi pregleda literature (Sluga, 2013; Benedik, 2014; Koštomaj in
sod., 2014; Wolf, 2014; Brumec, 2015; Plank, 2015; Damiš in Uratarič, 2016; Slak,
2016;) in ga razdelili na štiri sklope. Anketni vprašalnik so anketirani izpolnili
sami brez pomoči anketarja. Za izpolnitev anketnega vprašalnika so anketira-
ni imeli na voljo deset delovnih dni, za izpolnjevanje pa so potrebovali predv-
idoma deset minut. Uporabili smo neslučajnostni namenski vzorec. Vanj smo
vključili izvajalce zdravstvene nege in oskrbe v Domu ob Savinji Celje, ki so
zaključili izobraževanje na srednji, visoki ali univerzitetni stopnji. V raziskavi
je sodelovalo 60 izvajalcev zdravstvene nege in oskrbe. Pridobljene podat-
ke smo najprej zbrali in jih nato vnesli v tabelo v programu Microsoft Office
Excel. Pri opravljanju raziskovalnega dela smo spoštovali etične smernice ra-
ziskovalnega dela in pravice anketirancev. Anketiranim izvajalcem zdravst-
vene nege in oskrbe smo zagotovili pravico do polne pojasnitve, pravico do
samoodločbe, zasebnosti, anonimnosti in zaupnosti.
Rezultati
Svoje znanje s področja komuniciranja s svojci neozdravljivo bolnih kot zelo
dobro ocenjuje 45 (76,3 %) anketiranih izvajalcev zdravstvene nege in oskr-
be . Devet izvajalcev zdravstvene nege in oskrbe (15,2 %) meni, da je njiho-
vo znanje odlično. Ostali menijo, da je njihovo znanje slabo ali znanja nimajo.
Tabela 1: Opredelitev anketiranih izvajalcev zdravstvene nege in oskrbe, kako bi
reagirali v danih situacijah
Dane situacije Ravnanje anketiranih Št. odgovorov Delež (%)
Upoštevanje želje 55 93,2
Pacientka je pred smrtjo izrazila željo, da jo po Neupoštevanje želje 4 6,8
smrti svojci uredijo in oblečejo v njena oblačila.
Kako odreagirate, ko pacientka umre?
Svojec je ravno v času smrti zapustil svojega Nudimo podporo 58 98,3
1 1,7
umirajočega svojca za nekaj minut, ker je opravil svojcu in ga pomirimo.
telefonski pogovor. Zaradi tega ima sedaj občutek
krivde, ker v času smrti svojca ni bil ob njem.
Kako odreagirate, ko pride svojec umrlega do vas z Svojcu ne nudimo
občutkom krivde? podpore.
415
Uporabili smo kvantitativni raziskovalni pristop. Za raziskovalno metodo smo
uporabili metodo deskripcije. Pridobivanje podatkov je potekalo s tehniko
anketiranja. Primarni viri podatkov so pridobljeni iz strokovnih in znanstvenih
člankov, zbornikov in knjig. Uporabili smo bibliografske baze (COBISS, PU-
BMED, MEDLINE), pri čemer smo uporabili naslednje ključne besede v slov-
enskem jeziku: komunikacija, medicinska sestra, svojec, neozdravljivo bolan,
paliativna oskrba in v angleškem jeziku: communication, nurse, relative, pa-
tient with an incurable disease, palliative care. Za izvedbo raziskave smo upo-
rabili strukturiran instrument v obliki anketnega vprašalnika, ki smo ga oblik-
ovali na podlagi pregleda literature (Sluga, 2013; Benedik, 2014; Koštomaj in
sod., 2014; Wolf, 2014; Brumec, 2015; Plank, 2015; Damiš in Uratarič, 2016; Slak,
2016;) in ga razdelili na štiri sklope. Anketni vprašalnik so anketirani izpolnili
sami brez pomoči anketarja. Za izpolnitev anketnega vprašalnika so anketira-
ni imeli na voljo deset delovnih dni, za izpolnjevanje pa so potrebovali predv-
idoma deset minut. Uporabili smo neslučajnostni namenski vzorec. Vanj smo
vključili izvajalce zdravstvene nege in oskrbe v Domu ob Savinji Celje, ki so
zaključili izobraževanje na srednji, visoki ali univerzitetni stopnji. V raziskavi
je sodelovalo 60 izvajalcev zdravstvene nege in oskrbe. Pridobljene podat-
ke smo najprej zbrali in jih nato vnesli v tabelo v programu Microsoft Office
Excel. Pri opravljanju raziskovalnega dela smo spoštovali etične smernice ra-
ziskovalnega dela in pravice anketirancev. Anketiranim izvajalcem zdravst-
vene nege in oskrbe smo zagotovili pravico do polne pojasnitve, pravico do
samoodločbe, zasebnosti, anonimnosti in zaupnosti.
Rezultati
Svoje znanje s področja komuniciranja s svojci neozdravljivo bolnih kot zelo
dobro ocenjuje 45 (76,3 %) anketiranih izvajalcev zdravstvene nege in oskr-
be . Devet izvajalcev zdravstvene nege in oskrbe (15,2 %) meni, da je njiho-
vo znanje odlično. Ostali menijo, da je njihovo znanje slabo ali znanja nimajo.
Tabela 1: Opredelitev anketiranih izvajalcev zdravstvene nege in oskrbe, kako bi
reagirali v danih situacijah
Dane situacije Ravnanje anketiranih Št. odgovorov Delež (%)
Upoštevanje želje 55 93,2
Pacientka je pred smrtjo izrazila željo, da jo po Neupoštevanje želje 4 6,8
smrti svojci uredijo in oblečejo v njena oblačila.
Kako odreagirate, ko pacientka umre?
Svojec je ravno v času smrti zapustil svojega Nudimo podporo 58 98,3
1 1,7
umirajočega svojca za nekaj minut, ker je opravil svojcu in ga pomirimo.
telefonski pogovor. Zaradi tega ima sedaj občutek
krivde, ker v času smrti svojca ni bil ob njem.
Kako odreagirate, ko pride svojec umrlega do vas z Svojcu ne nudimo
občutkom krivde? podpore.
415