Page 418 - Petelin, Ana, in Helena Skočir. 2020. Ur. Raziskovanje za znanje, znanje za zdravje. Zbornik prispevkov z recenzijo. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 418
Dane situacije Ravnanje anketiranih Št. odgovorov Delež (%)
Upoštevanje želje 51 86,4
Svojci ne želijo, da mami poveste, da je Neupoštevanje želje 8 13,6
neozdravljivo bolna. Upoštevanje želje
58 98,3
Svojec želi skupaj s svojim najbližjim, ki ima Neupoštevanje želje
neozdravljivo bolezen in mu je ostalo še par ur 0 0,0
življenja, preživeti noč v isti postelji. Želi si biti ob
svojem najbližjem.

Pacient z neozdravljivo boleznijo, ki mu je ostalo Upoštevanje želje 45 76,3
še nekaj dni življenja, je nepomičen in že dlje časa 12 20,3

ni bil na invalidskem vozičku. V nedeljo si je zaželel

domov k svoji hčeri na kosilo. Hči se s tem strinja in

si želi ugoditi očetu. Hči vam zaupa željo očeta in Neupoštevanje želje
vas prosi, da izvedete transfer očeta.

raziskovanje za znanje, znanje za zdravje Podatki iz tabele 1 kažejo, da bi 55 (93,2 %) anketirancev upoštevalo željo
pacientke, da jo svojci uredijo in oblečejo. Štirje izvajalci (6,8 %) želje ne bi
upoštevali. V primeru svojca, ki ima občutek krivde, ker je zapustil sobo rav-
no v času smrti, bi 58 (98,3 %) izvajalcev svojca pomirilo, en (1,7 %) izvajalec
pa ne bi s svojim delovanjem nudil podpore svojcu. 51 izvajalcev zdravstve-
ne nege in oskrbe (86,3 %) bi spoštovalo željo svojcev, da mami ne povedo,
da je neozdravljivo bolna, osem (13,6 %) pa jih želje ne bi upoštevalo. V pri-�
meru svojca, ki želi s svojim neozdravljivo bolnim najbližjim preživeti noč, bi
vsi (100 %) to željo svojcem omogočili, eden od izvajalcev pa ni odgovoril na
vprašanje (1,7 %). V primeru nepomičnega, neozdravljivo bolnega pacienta,
ki si je zaželel k hčeri domov na kosilo, bi 76,3( 45 %) izvajalcev omogočilo
uresničiti željo pacienta, 20,3( 12 %) pa te želje ne bi upoštevalo. Dva (3,4 %)
anketirana nista podala odgovora.
Pri vprašanju, s kakšnimi težavami se izvajalci zdravstvene nege in oskrbe sre-
čujejo pri komuniciranju s svojci, je bilo možnih več odgovorov. Vseh odgovo-
rov je bilo 106 (100 %). 13 odgovorov (12,3 %) anketiranih izvajalcev zdravstvene
nege in oskrbe se je nanašalo na to, da nimajo nobenih težav pri komuniciran-
ju s svojci neozdravljivo bolnega. 33 odgovorov (31,1 %) se je nanašalo na te-
žavo časovne stiske. 17 odgovorov (16 %) se je nanašalo na to, da je prostor za
pogovor neprimeren. 18 odgovorov (17,0 %) se je nanašalo na problematiko,
da svojci želijo rešitev takoj. Preostali odgovori so bili v manjšini.
Pri vprašanju glede občutkov anketirancev, ki jih doživljajo ob komuniciranju
s svojci neozdravljivo bolnih, je bilo možnih več odgovorov. Število vseh od-
govorov je 92 (100 %). Strah pred neobvladovanjem reakcije svojcev je do-
bil 20 (21,7 %) odgovorov. Strah pred prevzemanjem lastnih čustev je dobil
11 (12,0 %) odgovorov. 14 odgovorov (15,2 %) se je nanašalo na občutek su-
verenosti. 21 (22,8 %) jih je bilo brez občutka strahu. Preostali odgovori so bi-
li v manjšini.
Pri vprašanju načina premagovanja stisk in težav, s katerimi se srečujejo an-
ketirani izvajalci zdravstvene nege in oskrbe ob komuniciranju s svojci ne-

416
   413   414   415   416   417   418   419   420   421   422   423