Page 186 - Petelin, Ana. 2020. Zdravje delovno aktivne populacije / Health of the Working-Age Population. Zbornik povzetkov z recenzijo ▪︎ Book of Abstracts. Koper: Založba Univerze na Primorskem/University of Primorska Press
P. 186
avje delovno aktivne populacije | health of the working-age population STAR-VITAL projekt: Dejavniki zagotavljanja participacije
v programih promocije zdravja
Natalija Rozman1, Klemen Širok2
1 Nacionalni inštitut za javno zdravje, Trubarjeva 2, 1000 Ljubljana, Slovenija
2 Univerza Na primorskem, Fakulteta za vede o zdravju, Polje 42, 6310 Izola,
Slovenija
Uvod: Za zagotavljanje trajnostnih in zdravih delovnih mest v projektu STAR-
-VITAL spodbujamo deležnike, da se ustrezno spopadejo z izzivi staranja delov-
ne sile. Pri tem brezplačno izvajamo individualizirane aktivnosti za zaposlene in
managerje v podjetjih. Te – poleg ostalih ukrepov, kot so delavnice, mentorira-
nje in coaching - s prilagojenimi komunikacijskimi kampanjami preko t.i. custo-
mer relations managmement (CRM) informacijske platforme ciljno nagovarja-
mo in aktivno spodbujamo k spremembi vedenja pri skrbi za lastno zdravje. Ta
pristop (z internim nazivom ePlatforma), ki ga podrobneje predstavimo v na-
daljevanju, v prvi vrsti naslavlja splošni izziv nizkih stopenj participacije oziroma
aktivne vključenosti zaposlenih v programe promocije zdravja.
Metode: CRM sistemi služijo upravljanju interakcij s trenutnimi in potencialni-
mi strankami, pri čemer se uporablja analizo podatkov o zgodovini interakcij
strank s podjetjem za potrebe izboljšanja poslovnih odnosov s strankami, s po-
udarkom na zadrževanju strank in spodbujanju nakupnega vedenja. Na CRM
sistemu temelječa ePlatforma tako omogoča: napredno personalizirano ko-
munikacijo preko spleta in mobilnih naprav, anketiranje preko mobilnih naprav,
upravljanje GDPR obrazcev, API izmenjavo podatkov, napredno segmentaci-
jo uporabnikov in napredne statistike spremljanja komunikacije ter interesov
uporabnika. Bogastvo podatkov, ki jih generira ePlatforma, omogoča tudi iden-
tifikacijo dejavnikov, ki so povezani z intenzivnostjo vključenosti zaposlenih in
podjetja v ukrepe promocije zdravja: narava dela zaposlenega, izpostavljenost
dejavnikom tveganja za zdravje, trenutni življenjski slog, specifike podjetja, spe-
cifike branže, prisotnost zdravstvenih težav, demografske značilnosti …
Rezultati: Ker projekt poteka v več valovih, predstavljamo izsledke prve skupi-
ne 31 (od 80) podjetij oziroma 74 managerjev, ki so pričeli z aktivnostmi kam-
panje za managerje v podjetjih. Kampanjo sestavlja 9 aktivnosti, katerih cilj je
razvoj in uspešna uvedba programa promocije zdravja pri delu. Uporaba ePlat-
forme do sedaj kaže na 68% uspešnost (21 od 31 podjetij do sedaj aktivno
sodeluje). S pomočjo analize variance bomo v naslednjih mesecih identificirali
tiste razlike med posamezniki in podjetji, ki so povezane z intenzivnostjo sode-
lovanja v kampanjah in izvajanja predvidenih aktivnosti.
Razprava in zaključek: Z ustrezno uporabo ePlatforme lahko omogočimo večjo
oporo in opolnomočenje tako delavcev kot podjetja za spremembo vedenja na
delovnem mestu (in izven dela), ki vodi v smeri večje skrbi za lastno zdravje in
podaljševanje delovne aktivnosti. Da bo učinek še boljši, je potrebno identifici-
rati pristope, aktivnosti in/ali dejavnike, ki vključene motivirajo za sodelovanje
in spremembo vedenja.
Ključne besede: odzivnost, udeležba, CRM, ukrepi, promocija zdravja
184
v programih promocije zdravja
Natalija Rozman1, Klemen Širok2
1 Nacionalni inštitut za javno zdravje, Trubarjeva 2, 1000 Ljubljana, Slovenija
2 Univerza Na primorskem, Fakulteta za vede o zdravju, Polje 42, 6310 Izola,
Slovenija
Uvod: Za zagotavljanje trajnostnih in zdravih delovnih mest v projektu STAR-
-VITAL spodbujamo deležnike, da se ustrezno spopadejo z izzivi staranja delov-
ne sile. Pri tem brezplačno izvajamo individualizirane aktivnosti za zaposlene in
managerje v podjetjih. Te – poleg ostalih ukrepov, kot so delavnice, mentorira-
nje in coaching - s prilagojenimi komunikacijskimi kampanjami preko t.i. custo-
mer relations managmement (CRM) informacijske platforme ciljno nagovarja-
mo in aktivno spodbujamo k spremembi vedenja pri skrbi za lastno zdravje. Ta
pristop (z internim nazivom ePlatforma), ki ga podrobneje predstavimo v na-
daljevanju, v prvi vrsti naslavlja splošni izziv nizkih stopenj participacije oziroma
aktivne vključenosti zaposlenih v programe promocije zdravja.
Metode: CRM sistemi služijo upravljanju interakcij s trenutnimi in potencialni-
mi strankami, pri čemer se uporablja analizo podatkov o zgodovini interakcij
strank s podjetjem za potrebe izboljšanja poslovnih odnosov s strankami, s po-
udarkom na zadrževanju strank in spodbujanju nakupnega vedenja. Na CRM
sistemu temelječa ePlatforma tako omogoča: napredno personalizirano ko-
munikacijo preko spleta in mobilnih naprav, anketiranje preko mobilnih naprav,
upravljanje GDPR obrazcev, API izmenjavo podatkov, napredno segmentaci-
jo uporabnikov in napredne statistike spremljanja komunikacije ter interesov
uporabnika. Bogastvo podatkov, ki jih generira ePlatforma, omogoča tudi iden-
tifikacijo dejavnikov, ki so povezani z intenzivnostjo vključenosti zaposlenih in
podjetja v ukrepe promocije zdravja: narava dela zaposlenega, izpostavljenost
dejavnikom tveganja za zdravje, trenutni življenjski slog, specifike podjetja, spe-
cifike branže, prisotnost zdravstvenih težav, demografske značilnosti …
Rezultati: Ker projekt poteka v več valovih, predstavljamo izsledke prve skupi-
ne 31 (od 80) podjetij oziroma 74 managerjev, ki so pričeli z aktivnostmi kam-
panje za managerje v podjetjih. Kampanjo sestavlja 9 aktivnosti, katerih cilj je
razvoj in uspešna uvedba programa promocije zdravja pri delu. Uporaba ePlat-
forme do sedaj kaže na 68% uspešnost (21 od 31 podjetij do sedaj aktivno
sodeluje). S pomočjo analize variance bomo v naslednjih mesecih identificirali
tiste razlike med posamezniki in podjetji, ki so povezane z intenzivnostjo sode-
lovanja v kampanjah in izvajanja predvidenih aktivnosti.
Razprava in zaključek: Z ustrezno uporabo ePlatforme lahko omogočimo večjo
oporo in opolnomočenje tako delavcev kot podjetja za spremembo vedenja na
delovnem mestu (in izven dela), ki vodi v smeri večje skrbi za lastno zdravje in
podaljševanje delovne aktivnosti. Da bo učinek še boljši, je potrebno identifici-
rati pristope, aktivnosti in/ali dejavnike, ki vključene motivirajo za sodelovanje
in spremembo vedenja.
Ključne besede: odzivnost, udeležba, CRM, ukrepi, promocija zdravja
184