Page 68 - Petelin, Ana. 2020. Zdravje delovno aktivne populacije / Health of the Working-Age Population. Zbornik povzetkov z recenzijo ▪︎ Book of Abstracts. Koper: Založba Univerze na Primorskem/University of Primorska Press
P. 68
avje delovno aktivne populacije | health of the working-age population Študij - priložnost za znanje in dobro počutje delovno aktivne
populacije
Natalija Brečko
Šolski center Šentjur, Cesta na kmetijsko šolo 9, Šentjur, Slovenija
Anketiranje študentov po končanem študiju je ena izmed pomembnih metod
za ugotavljanje zadovoljstva študentov s pridobljenim znanjem ter njihov splo-
šni vtis. Od študentov želimo pridobiti informacije: kdo ali kaj je imel najve-
čji vpliv na odločitev za študij na naši šoli, kako so bili zadovoljni s študijem, kaj
je bila za njih najpomembnejša pridobitev, kaj so pridobili s študijem, kaj je po
njihovem mnenju glavna prednost in slabost študija na naši šoli. Izobraževalna
ustanova s tem pridobi pomembne smernice za nadaljnje delo s študenti.
V prispevku bomo predstavili rezultate anket študentov Šolskega centra Šen-
tjur po zaključenem diplomskem izpitu. Anketa je poleg vprašanj, ki so bila
opredeljena, omogočala tudi opisne odgovore. Ankete so izpolnjevali študen-
ti vseh štirih višješolskih študijskih programov. Največ anket so izpolnili študen-
ti iz programa Živilstvo in prehrana (31,58 %). Študentov, ki so bili v času di-
plomskega izpita že zaposleni je bilo 52,64 %. Izrednih študentov (zaposlenih
in delovno aktivnih) je bilo 42,10 %. Rezultati ankete so pokazali na vsebino, ki
je študentom poleg formalne izobrazbe največ pomenila. To so: zadovoljstvo s
pridobljenim znanjem, veščinami/ kompetencami (sem zadovoljen 42,11 %, po-
polnoma sem zadovoljen 57,89 %), pridobil sem sposobnost sodelovanja v sku-
pini, timu (precej se strinjam 52,63 %, popolnoma se strinjam 47,37 %), prido-
bil sem socialne spretnosti (precej se strinjam 57,89 %, popolnoma se strinjam
42,11 %), pridobil sem podjetnost in samoiniciativnost (delno se strinjam 5,26
%, precej se strinjam 26,32 %, popolnoma se strinjam 68,42 %), pridobil sem
spretnosti za organizacijo lastnega dela in časa (delno se strinjam 15,79%, pre-
cej se strinjam 21,05 %, popolnoma se strinjam 57,89 %), pridobil sem sposob-
nost raziskovanja (precej se strinjam 47,37 %, popolnoma se strinjam 52,63 %).
Vsi anketiranci (100 %) pa bi svojim prijateljem/sodelavcem/otrokom svetovali
študij na naši višji strokovni šoli.
Študij študentom omogoča pridobitev novih in uporabnih znanj. Študenti te-
kom študija vzpostavijo razvejano socialno mrežo, pristne medosebne odno-
se in ostale spretnosti. Študenti pridobijo višjo stopnjo izobrazbe in s tem mo-
žnosti za zaposlitev, ki si jo želijo. Veliko študentov bi študij še enkrat ponovilo,
ne samo zaradi pridobljenega znanja ampak, tudi zaradi ostalih pozitivnih izku-
šenj, ki so vplivale na njihovo dobro počutje. Ta povratna informacija je potr-
ditev kakovostne izvedbe študijskega programa ter dela in odnosa zaposlenih.
Na osnovi rezultatov anket šola pripravi analizo (prednosti, slabosti, priložno-
sti, nevarnosti) in akcijski načrt. Ugotovitve se objavi na spletni strani šole ter
opravi primerjavo z drugimi šolami.
Ključne besede: zadovoljstvo študentov, pridobljene sposobnosti, zaposlitev
66
populacije
Natalija Brečko
Šolski center Šentjur, Cesta na kmetijsko šolo 9, Šentjur, Slovenija
Anketiranje študentov po končanem študiju je ena izmed pomembnih metod
za ugotavljanje zadovoljstva študentov s pridobljenim znanjem ter njihov splo-
šni vtis. Od študentov želimo pridobiti informacije: kdo ali kaj je imel najve-
čji vpliv na odločitev za študij na naši šoli, kako so bili zadovoljni s študijem, kaj
je bila za njih najpomembnejša pridobitev, kaj so pridobili s študijem, kaj je po
njihovem mnenju glavna prednost in slabost študija na naši šoli. Izobraževalna
ustanova s tem pridobi pomembne smernice za nadaljnje delo s študenti.
V prispevku bomo predstavili rezultate anket študentov Šolskega centra Šen-
tjur po zaključenem diplomskem izpitu. Anketa je poleg vprašanj, ki so bila
opredeljena, omogočala tudi opisne odgovore. Ankete so izpolnjevali študen-
ti vseh štirih višješolskih študijskih programov. Največ anket so izpolnili študen-
ti iz programa Živilstvo in prehrana (31,58 %). Študentov, ki so bili v času di-
plomskega izpita že zaposleni je bilo 52,64 %. Izrednih študentov (zaposlenih
in delovno aktivnih) je bilo 42,10 %. Rezultati ankete so pokazali na vsebino, ki
je študentom poleg formalne izobrazbe največ pomenila. To so: zadovoljstvo s
pridobljenim znanjem, veščinami/ kompetencami (sem zadovoljen 42,11 %, po-
polnoma sem zadovoljen 57,89 %), pridobil sem sposobnost sodelovanja v sku-
pini, timu (precej se strinjam 52,63 %, popolnoma se strinjam 47,37 %), prido-
bil sem socialne spretnosti (precej se strinjam 57,89 %, popolnoma se strinjam
42,11 %), pridobil sem podjetnost in samoiniciativnost (delno se strinjam 5,26
%, precej se strinjam 26,32 %, popolnoma se strinjam 68,42 %), pridobil sem
spretnosti za organizacijo lastnega dela in časa (delno se strinjam 15,79%, pre-
cej se strinjam 21,05 %, popolnoma se strinjam 57,89 %), pridobil sem sposob-
nost raziskovanja (precej se strinjam 47,37 %, popolnoma se strinjam 52,63 %).
Vsi anketiranci (100 %) pa bi svojim prijateljem/sodelavcem/otrokom svetovali
študij na naši višji strokovni šoli.
Študij študentom omogoča pridobitev novih in uporabnih znanj. Študenti te-
kom študija vzpostavijo razvejano socialno mrežo, pristne medosebne odno-
se in ostale spretnosti. Študenti pridobijo višjo stopnjo izobrazbe in s tem mo-
žnosti za zaposlitev, ki si jo želijo. Veliko študentov bi študij še enkrat ponovilo,
ne samo zaradi pridobljenega znanja ampak, tudi zaradi ostalih pozitivnih izku-
šenj, ki so vplivale na njihovo dobro počutje. Ta povratna informacija je potr-
ditev kakovostne izvedbe študijskega programa ter dela in odnosa zaposlenih.
Na osnovi rezultatov anket šola pripravi analizo (prednosti, slabosti, priložno-
sti, nevarnosti) in akcijski načrt. Ugotovitve se objavi na spletni strani šole ter
opravi primerjavo z drugimi šolami.
Ključne besede: zadovoljstvo študentov, pridobljene sposobnosti, zaposlitev
66