Page 224 - Lazar, Irena, Aleksander Panjek in Jonatan Vinkler. Ur. 2020. Mikro in makro. Pristopi in prispevki k humanističnim vedam ob dvajsetletnici UP Fakultete za humanistične študije, 2. knjiga. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 224
ijskih ustanov, kar zagotavlja trajnejšo reprodukcijo konceptov legiti-
miranja televizije, ki se hkrati podreja množičnemu okusu uporabnikov in
zmanjšuje produkcijo vsebin, ki jih trg ne nagrajuje. Zato razpravo o de-
mokratizaciji televizije in uveljavljanju participativne kulture v medijih v
obdobju konvergence celo Jenkins sklene z značilnim političnim pozivom:

Zato je pomembno, da se borimo proti korporativnemu režimu
pravic za predvajanje programov, da nasprotujemo cenzuri in mo-
ralni paniki, ki bi lahko okužila nastajajoče oblike participacije, da
obveščamo o najboljših praksah teh spletnih skupnostih, da razši-
rimo dostop in participacijo skupin, ki bi drugače pri tem zaosta-
jale, in da promoviramo oblike izobraževanj za medijsko pisme-
nost, ki bodo vsem otrokom omogočile, da razvijejo veščine, ki jih
potrebujejo, da postanejo polnopravni sodelujoči v svojih kulturah.
(Jenkins 2006, 259)

S tem se lahko vedno strinjamo, čeprav bi znanost, ki se poslužuje po-
litičnega komuniciranja, ob tem vedno moralo skrbeti, ker njeni argumen-
ti ne učinkujejo per se, ampak le v kontekstu določenega družbenega akti-
vizma. Preseganje koncepta objektivnosti je namreč v nekaterih medijskih
kulturah proizvedlo povsem nasprotne učinke, zlasti v televizijskih forma-
tih pogovornih oddaj, v katerih glas znanosti ali katere koli stroke nadome-
ščajo nastopanja vešči punditi.

Viri in literatura
Literatura

Gillan, J. 2011. Television and New Media: Must-Click TV. New York: Routledge,
Taylor & Francis Group.

Gunter, B. 1997. Measuring Bias on Television. Luton: John Libbey Media.
Jenkins, H. 2006. Convergence Culture: Where Old and New Media Collide.

New York: New York University Press.
Jankowski, W. N., in F. Wester. 1991. »The Qualitative Tradition in Social

Science Inquiry: Contributions to Mass Communivation Research.«
V A Handbook of Qualitative Methodologies for Mass Communication
Research, ur. K. B. Jensen in N. W. Jankowski, 44–74. London: Routledge.
Lippmann, W. 1997. Public Opinion. New York: Free Press Paperbacks.
Maras, S. 2013. Objectivity in Journalism. Cambridge: Polity Press.

600
   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229