Page 229 - Lazar, Irena, Aleksander Panjek in Jonatan Vinkler. Ur. 2020. Mikro in makro. Pristopi in prispevki k humanističnim vedam ob dvajsetletnici UP Fakultete za humanistične študije, 2. knjiga. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 229
ženje kot magična beseda sodobnosti:
nekateri vidiki rabe družbenih medijev

Tadej Praprotnik

UP FHŠ, Oddelek za medijske študije
tadej.praprotnik@fhs.upr.si

Uvod

Tema članka je problematizacija »mitoloških« predstav na področju razu-
mevanja sodobnih tehnologij, kako internet in zlasti platforme družbenih
medijev spreminjajo družbo in posameznika. Ključni cilj je s pomočjo ana-
lize in interpretacije sekundarnih virov razčleniti kompleksnost odnosa
med tehnologijo in družbo ter pokazati družbeno konstruiranost tehno-
logij. Z namenom splošnejše kontekstualizacije prispevek uvodoma pojas-
ni razmerje med tehnologijo in njeno rabo, predstavi ideološke implikacije
sodobnega razumevanja posameznika in vloge platform družbenih medi-
jev, zaključi pa s problemoma omreženosti in družbenega pospeševanja, ki
pokažeta družbenost same tehnologije.

1. Tehnologije in njene rabe

Živimo v svetu, ki je vse bolj nasičen s tehnologijami. Naše vsakdanje pra-
kse so soočene z tehnološkimi pripomočki, ki domnevno bogatijo, mul-
tiplicirajo, optimizirajo naše življenje. Naprave postajajo personalizira-
ne; postale so svojevrstni »telesni del« posameznika. Tudi storitve so vse
bolj oblikovane »po meri človeka«. Personalizacija se predstavlja kot svo-
jevrsten magičen okvir, ki je značilen tudi v razpravah o sodobnih digi-
talnih platformah družbenih medijev.1 V izhodišču razpravljanja o tehno-

1 V besedilu uporabljamo termin »družbeni mediji«, s katerim označujemo »inter-
netne platforme druge generacije« (Hoffmann 2017, 2). Uveljavljen je tudi izraz splet

doi: https://doi.org/10.26493/978-961-293-049-3.605-623 605
   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234