Page 115 - Florjančič, Viktorija. 2021. Koronaizziv visokega šolstva: od teorije k praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 115
Poslovna informatika 6.4
• z o om-ovo srečanje je bilo, kot smo že predstavili, vedno na istem
naslovu – ista spletna predavalnica.
• V z o om se učitelj vključi vsaj 15 minut pred uradnim začetkom.
Uporabniško izkušnjo lahko izboljša na način, da ob vključitvi v
zo om-ovo spletno predavalnico doda prijetno glasbo s svojega ra-
čunalnika in deli naslovno prosojnico ob napovedi začetka preda-
vanja. Kamera in mikrofon na učiteljevem računalniku sta izklju-
čena.
• z o o m je koristno izvajati z dveh računalnikov z dveh računov
– enkrat v vlogi učitelja, drugič v vlogi udeleženca. Takšen način
olajša pregled nad izvedbo, odpade pa tudi preverjanje, ali študen-
tje vidijo deljeno prosojnico, oziroma prikaz aktivnosti na računal-
niku učitelja. Nadzorni računalnik je lahko tudi tablica ali telefon.
V praksi smo uporabljali (namizni) računalnik z dodatnim zaslo-
nom, tako da so bili študentje vidni na enem zaslonu, predstavitev
pa na drugem. Ob tem pa je potrebna še dodatna naprava (običajno
prenosnik) za prikaz udeleženčevega pogleda.
• Učitelj se s kamero in z mikrofonom vključi nekaj minut pred za-
četkom. To je za udeležence pomenilo, da se predavanje začenja.
• Vsako srečanje se je začelo z obvezno vključitvijo vseh kamer in
mikrofonov ter s kratkim sproščujočim klepetom s študenti. Na
ta način smo ohranili osebno povezanost s študenti, ti so se pred
predavanjem sprostili in psihično pripravili na delo. Pogosto smo
jih tudi vzpodbudili, da se pretegnejo, razgibajo vratne mišice ter
dlani. z o o m tudi ob vseh vključenih kamerah in mikrofonih ni
povzročal težav. Vsa komunikacija je potekala nemoteno.
• Študentom smo na prvem srečanju pokazali, kako si uredijo sliko
profila, tako da je bila slika študenta vidna tudi, ko je bila kamera
izključena. Dejstvo je, da vsi nimajo dovolj hitrega interneta in jim
je vklop kamere lahko povzročal težave. Izvajalka predmeta do in-
terneta dostopa prek navadne telefonske linije a d sl (parice) in z
izvedbo predavanj ni imela težav.
• Pri delu študentov v ločenih skupinah smo študente spodbudili, da
vključijo kamero in med delom tudi malo poklepetajo. Zato smo
tudi prenehali obiskovati ločene skupine in se v sobe vključevali
le po zahtevi ali potrebi. Epidemija je onemogočila fizično druže-
nje študentov, zato se nam je takšen pristop zdel smiseln. Študente
smo tudi drugače vzpodbujali, naj se družijo prek z o om-a, saj smo
115
• z o om-ovo srečanje je bilo, kot smo že predstavili, vedno na istem
naslovu – ista spletna predavalnica.
• V z o om se učitelj vključi vsaj 15 minut pred uradnim začetkom.
Uporabniško izkušnjo lahko izboljša na način, da ob vključitvi v
zo om-ovo spletno predavalnico doda prijetno glasbo s svojega ra-
čunalnika in deli naslovno prosojnico ob napovedi začetka preda-
vanja. Kamera in mikrofon na učiteljevem računalniku sta izklju-
čena.
• z o o m je koristno izvajati z dveh računalnikov z dveh računov
– enkrat v vlogi učitelja, drugič v vlogi udeleženca. Takšen način
olajša pregled nad izvedbo, odpade pa tudi preverjanje, ali študen-
tje vidijo deljeno prosojnico, oziroma prikaz aktivnosti na računal-
niku učitelja. Nadzorni računalnik je lahko tudi tablica ali telefon.
V praksi smo uporabljali (namizni) računalnik z dodatnim zaslo-
nom, tako da so bili študentje vidni na enem zaslonu, predstavitev
pa na drugem. Ob tem pa je potrebna še dodatna naprava (običajno
prenosnik) za prikaz udeleženčevega pogleda.
• Učitelj se s kamero in z mikrofonom vključi nekaj minut pred za-
četkom. To je za udeležence pomenilo, da se predavanje začenja.
• Vsako srečanje se je začelo z obvezno vključitvijo vseh kamer in
mikrofonov ter s kratkim sproščujočim klepetom s študenti. Na
ta način smo ohranili osebno povezanost s študenti, ti so se pred
predavanjem sprostili in psihično pripravili na delo. Pogosto smo
jih tudi vzpodbudili, da se pretegnejo, razgibajo vratne mišice ter
dlani. z o o m tudi ob vseh vključenih kamerah in mikrofonih ni
povzročal težav. Vsa komunikacija je potekala nemoteno.
• Študentom smo na prvem srečanju pokazali, kako si uredijo sliko
profila, tako da je bila slika študenta vidna tudi, ko je bila kamera
izključena. Dejstvo je, da vsi nimajo dovolj hitrega interneta in jim
je vklop kamere lahko povzročal težave. Izvajalka predmeta do in-
terneta dostopa prek navadne telefonske linije a d sl (parice) in z
izvedbo predavanj ni imela težav.
• Pri delu študentov v ločenih skupinah smo študente spodbudili, da
vključijo kamero in med delom tudi malo poklepetajo. Zato smo
tudi prenehali obiskovati ločene skupine in se v sobe vključevali
le po zahtevi ali potrebi. Epidemija je onemogočila fizično druže-
nje študentov, zato se nam je takšen pristop zdel smiseln. Študente
smo tudi drugače vzpodbujali, naj se družijo prek z o om-a, saj smo
115