Page 117 - Florjančič, Viktorija. 2021. Koronaizziv visokega šolstva: od teorije k praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 117
Poslovna informatika 6.4
šen študij (Marentič-Požarnik 2000, 563; Wiliam 2011; Jackel idr. 2017;
Brown in Glover 2019), takšen način dela je bil med študenti zelo dobro
sprejet in pohvaljen v mnenjskih anketah.
Glede na to, da smo študente usmerjali k sprotnemu študiju – ak-
tivni prisotnosti na predavanju –, smo tedenske obveznosti dopolnili
še s kratkim testom znanja. Tega so sestavljala naključna vprašanja iz
obsežne zbirke vprašanj (skupaj jih je bilo pripravljenih čez 200). Vpra-
šanja so bila izbirnega tipa, z eno ali več možnimi rešitvami, ali pa so
študentje izbirali le med Drži/Ne drži.
Test znanja se je odprl v petek, ob 8:00, študent ga je lahko rešil le en-
krat, in sicer do sobote do 20:00. Študentje so čas reševanja prilagodili
svojim razmeram doma (prostor, čas). Test znanja se je odprl v varnem
oknu brskalnika. Vprašanja so se prikazovala v pomešanem zaporedju,
študent pa se je lahko pomikal le naprej. Študentje so v tedenskih odzi-
vih sicer imeli pripombe, da se ne morejo vračati na vprašanja, vendar
je bil takšen premik po testu pripravljen v izogib goljufanju in študen-
tje so bili na to tudi posebej opozorjeni. Čas reševanja je bil omejen.
Vsak test je bil vreden do pet točk, ocene testov pa so se evidentirale
pri tedenskih nalogah. Zaradi odpiranja testov znanja v varnem oknu
brskalnika, ki temelji na programu Safe Exam Browser (s e b),²² smo v
prvem tednu naredil vzorčen preizkusni test, na katerem so študentje
preverili ustrezno namestitev programa seb in delovanje računalnika.
Z reševanjem testov kasneje ni bilo težav.
Preverjanje in ocenjevanja znanja na daljavo
Tedenske naloge so praktično naravnane, saj z njimi povezujemo teorijo
s prakso. Teoretično znanje, predstavljeno na predavanjih in v skripti,
pa preverim z dvema kolokvijema. Prvega študentje pišejo v četrtem
tednu izvedbe, drugega pa v zadnjem (sedmem) tednu. Kolokvija na
končno oceno izpita vplivata s 50 . Opravljanje izpita prek kolokvijev je
namenjeno le študentom, ki študijske obveznosti opravljajo s sprotnim
delom. Študent tako h kolokvijema pristopi le, če dosega vsaj polovico
točk tedenskih nalog. Študentje, ki iz različnih razlogov ne morejo sle-
diti tekoči izvedbi v kvartalu, svoje obveznosti opravijo v izpitnem ob-
dobju. Takšen izpit, poleg teoretične snovi, vsebuje še nekaj praktičnih
nalog, ki so bile vključene v tedenske naloge. Študentje običajno svoje
študijske obveznosti lažje opravijo s sprotnim delom, pa čeprav je uspeš-
²² Glej https://safeexambrowser.org/download_en.html.
117
šen študij (Marentič-Požarnik 2000, 563; Wiliam 2011; Jackel idr. 2017;
Brown in Glover 2019), takšen način dela je bil med študenti zelo dobro
sprejet in pohvaljen v mnenjskih anketah.
Glede na to, da smo študente usmerjali k sprotnemu študiju – ak-
tivni prisotnosti na predavanju –, smo tedenske obveznosti dopolnili
še s kratkim testom znanja. Tega so sestavljala naključna vprašanja iz
obsežne zbirke vprašanj (skupaj jih je bilo pripravljenih čez 200). Vpra-
šanja so bila izbirnega tipa, z eno ali več možnimi rešitvami, ali pa so
študentje izbirali le med Drži/Ne drži.
Test znanja se je odprl v petek, ob 8:00, študent ga je lahko rešil le en-
krat, in sicer do sobote do 20:00. Študentje so čas reševanja prilagodili
svojim razmeram doma (prostor, čas). Test znanja se je odprl v varnem
oknu brskalnika. Vprašanja so se prikazovala v pomešanem zaporedju,
študent pa se je lahko pomikal le naprej. Študentje so v tedenskih odzi-
vih sicer imeli pripombe, da se ne morejo vračati na vprašanja, vendar
je bil takšen premik po testu pripravljen v izogib goljufanju in študen-
tje so bili na to tudi posebej opozorjeni. Čas reševanja je bil omejen.
Vsak test je bil vreden do pet točk, ocene testov pa so se evidentirale
pri tedenskih nalogah. Zaradi odpiranja testov znanja v varnem oknu
brskalnika, ki temelji na programu Safe Exam Browser (s e b),²² smo v
prvem tednu naredil vzorčen preizkusni test, na katerem so študentje
preverili ustrezno namestitev programa seb in delovanje računalnika.
Z reševanjem testov kasneje ni bilo težav.
Preverjanje in ocenjevanja znanja na daljavo
Tedenske naloge so praktično naravnane, saj z njimi povezujemo teorijo
s prakso. Teoretično znanje, predstavljeno na predavanjih in v skripti,
pa preverim z dvema kolokvijema. Prvega študentje pišejo v četrtem
tednu izvedbe, drugega pa v zadnjem (sedmem) tednu. Kolokvija na
končno oceno izpita vplivata s 50 . Opravljanje izpita prek kolokvijev je
namenjeno le študentom, ki študijske obveznosti opravljajo s sprotnim
delom. Študent tako h kolokvijema pristopi le, če dosega vsaj polovico
točk tedenskih nalog. Študentje, ki iz različnih razlogov ne morejo sle-
diti tekoči izvedbi v kvartalu, svoje obveznosti opravijo v izpitnem ob-
dobju. Takšen izpit, poleg teoretične snovi, vsebuje še nekaj praktičnih
nalog, ki so bile vključene v tedenske naloge. Študentje običajno svoje
študijske obveznosti lažje opravijo s sprotnim delom, pa čeprav je uspeš-
²² Glej https://safeexambrowser.org/download_en.html.
117