Page 93 - Florjančič, Viktorija. 2021. Koronaizziv visokega šolstva: od teorije k praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 93
i k t praktikum 2019/2020 6.1
Če so se srečanja pri ik t praktikumu odvijala prek videokonferenc,
pa so študentje domače naloge oddajali prek e-učilnice, kjer so prejeli
tudi ocene in povratne informacije o rešenih nalogah.
Preverjanje digitalnih spretnosti na daljavo
Izvedba predmeta je, ne glede na epidemijo, tekla brez težav. Prvi iz-
zivi so se pojavili pred kvartarnim izpitnim rokom. Izpit pri ikt prakti-
kumu poteka v računalniški učilnici, ob prisotnosti učitelja. Postavilo se
je vprašanje, kako verodostojno izvesti izpit na daljavo, na način, ki bo
primerljiv s klasično izvedenim izpitom. Najprej smo načrtovali premik
izpita na čas po epidemiji, ko bi se študentje ponovno vrnili v predaval-
nico, vendar so bili ti ideji večinsko nenaklonjeni. Svojo nenaklonjenost
so podkrepili z dejstvom, da so bili dejavni celoten kvartal, sedaj bi pa
na končno preverjanje morali čakati kvartal ali še dalj. Spraševali so se,
ali bi potem ne bilo bolje, da med kvartalom sploh ne delali in bi pri-
šli le na izpit. Njihovi argumenti so bili utemeljeni, zato smo s skupino
študentov začeli iskati možnosti za izvedbo izpita na daljavo. Študen-
tje so namignili, da bi se sami posneli, kar je seveda odprlo nova vpra-
šanja, predvsem, kako zagotoviti verodostojnost opravljanja izpita. Po
preverjanju različnih tehnologij smo izoblikovali izpitni protokol, ki ga
predstavljamo v nadaljevanju. Razumevanje izpitnega protokola je pred
posredovanjem celotni skupini študentov pri predmetu testirala sku-
pina, ki je sodelovala pri iskanju rešitve za izvedbo izpita na daljavo. Na
osnovi komentarjev in pripomb študentov smo nekatere vsebine dopol-
nili ali dodatno pojasnili. Izpitni protokol oziroma razumevanje proto-
kola smo preverili še z ostalimi študenti. Za razumevanje izpitnega pro-
tokola smo pripravili videovodič (slika 6.12), v katerem smo simulirali
opravljanje izpita, simulacijo pa podprli z dodatnimi pojasnili.
Izpitni protokol je bil razdeljen na dva dela, in sicer, kaj mora študent
urediti pred izpitom in kako ravnati med izpitom.
Študent je pred izpitom:
• ustvaril račun na https://zoom.us/; račun si je ustvaril s poljub-
nim e-poštnim naslovom, v profil pa je moral vpisati svoje pravo
ime in priimek; študentje so tako pridobili brezplačno osnovno
licenco (angl. basic licence), ki uporabniku omogoča do 40 minut
dolga zo om-ova videokonferenčna srečanja in snemanje srečanja
na lokalni računalnik;
• na svoj računalnik naložil program z o om;
93
Če so se srečanja pri ik t praktikumu odvijala prek videokonferenc,
pa so študentje domače naloge oddajali prek e-učilnice, kjer so prejeli
tudi ocene in povratne informacije o rešenih nalogah.
Preverjanje digitalnih spretnosti na daljavo
Izvedba predmeta je, ne glede na epidemijo, tekla brez težav. Prvi iz-
zivi so se pojavili pred kvartarnim izpitnim rokom. Izpit pri ikt prakti-
kumu poteka v računalniški učilnici, ob prisotnosti učitelja. Postavilo se
je vprašanje, kako verodostojno izvesti izpit na daljavo, na način, ki bo
primerljiv s klasično izvedenim izpitom. Najprej smo načrtovali premik
izpita na čas po epidemiji, ko bi se študentje ponovno vrnili v predaval-
nico, vendar so bili ti ideji večinsko nenaklonjeni. Svojo nenaklonjenost
so podkrepili z dejstvom, da so bili dejavni celoten kvartal, sedaj bi pa
na končno preverjanje morali čakati kvartal ali še dalj. Spraševali so se,
ali bi potem ne bilo bolje, da med kvartalom sploh ne delali in bi pri-
šli le na izpit. Njihovi argumenti so bili utemeljeni, zato smo s skupino
študentov začeli iskati možnosti za izvedbo izpita na daljavo. Študen-
tje so namignili, da bi se sami posneli, kar je seveda odprlo nova vpra-
šanja, predvsem, kako zagotoviti verodostojnost opravljanja izpita. Po
preverjanju različnih tehnologij smo izoblikovali izpitni protokol, ki ga
predstavljamo v nadaljevanju. Razumevanje izpitnega protokola je pred
posredovanjem celotni skupini študentov pri predmetu testirala sku-
pina, ki je sodelovala pri iskanju rešitve za izvedbo izpita na daljavo. Na
osnovi komentarjev in pripomb študentov smo nekatere vsebine dopol-
nili ali dodatno pojasnili. Izpitni protokol oziroma razumevanje proto-
kola smo preverili še z ostalimi študenti. Za razumevanje izpitnega pro-
tokola smo pripravili videovodič (slika 6.12), v katerem smo simulirali
opravljanje izpita, simulacijo pa podprli z dodatnimi pojasnili.
Izpitni protokol je bil razdeljen na dva dela, in sicer, kaj mora študent
urediti pred izpitom in kako ravnati med izpitom.
Študent je pred izpitom:
• ustvaril račun na https://zoom.us/; račun si je ustvaril s poljub-
nim e-poštnim naslovom, v profil pa je moral vpisati svoje pravo
ime in priimek; študentje so tako pridobili brezplačno osnovno
licenco (angl. basic licence), ki uporabniku omogoča do 40 minut
dolga zo om-ova videokonferenčna srečanja in snemanje srečanja
na lokalni računalnik;
• na svoj računalnik naložil program z o om;
93