Page 65 - Napoteni delavci med regulativo in prakso
P. 65
5 Napotovanje v praksi
V tem poglavju so predstavljeni rezultati raziskave, ki je potekala v drugi
polovici leta 2020. Namen kvalitativne raziskave je bil ugotavljanje raz-
koraka med veljavno zakonodajo in stanjem v praksi napotovanja ter
hkrati identificiranje izzivov, ki se pojavljajo ob napotovanju. Polstruk-
turirane intervjuje smo opravili s predstavniki pristojnih državnih orga-
nov, predstavniki interesnih združenj delodajalcev in delavcev ter posa-
meznimi delodajalci iz različnih panog. Tako smo pridobili celovito sliko
različnih vidikov napotovanja in izzivov, povezanih z napotovanjem de-
lavcev. Skupno je bilo opravljenih 15 razgovorov (preglednica 5.1 na str.
66). S soglasjem intervjuvancev so bili pogovori posneti, kasneje tudi
prepisani, kar je omogočilo učinkovitejšo analizo primarnih podatkov.
Pri analizi stanja napotovanja smo uporabili tudi dostopne sekun-
darne podatke ter statistične podatke in jih vključili v spodnji prikaz
ugotovitev (oziroma med ugotovitve tretjega poglavja). Te so tematsko
organizirane v različne sklope, ki osvetljujejo napotovanje z različnih
zornih kotov – z vidika pristojnih institucij, delavcev oziroma njihovih
predstavnikov ter delodajalcev. Zaradi zagotavljanja anonimnosti inter-
vjuvancev ti v besedilu niso imenovani, zapisano pa je, za predstavnika
katere od naštetih skupin gre.
Čeprav so predstavniki delodajalcev, ki so sodelovali v raziskavi, pri-
hajali iz različnih panog, se primeri (do določene mere tudi ugotovitve)
v tem besedilu najpogosteje nanašajo na gradbeni sektor. To je posledica
dejstva, da je večina delavcev, napotenih iz Slovenije v druge evropske
države, gradbenih delavcev. Tako so se odgovori in primeri, ki so jih po-
dajali predstavniki pristojnih institucij, predstavniki delodajalskih ozi-
roma delavskih združenj najpogosteje nanašali ravno na gradbeno pa-
nogo.
5.1 Postopek napotovanja
Na prejšnjih straneh smo podrobneje popisali pogoje in postopke pri na-
potovanju delavcev v Slovenijo in iz nje. Na tem mestu v skrajšani obliki
65
V tem poglavju so predstavljeni rezultati raziskave, ki je potekala v drugi
polovici leta 2020. Namen kvalitativne raziskave je bil ugotavljanje raz-
koraka med veljavno zakonodajo in stanjem v praksi napotovanja ter
hkrati identificiranje izzivov, ki se pojavljajo ob napotovanju. Polstruk-
turirane intervjuje smo opravili s predstavniki pristojnih državnih orga-
nov, predstavniki interesnih združenj delodajalcev in delavcev ter posa-
meznimi delodajalci iz različnih panog. Tako smo pridobili celovito sliko
različnih vidikov napotovanja in izzivov, povezanih z napotovanjem de-
lavcev. Skupno je bilo opravljenih 15 razgovorov (preglednica 5.1 na str.
66). S soglasjem intervjuvancev so bili pogovori posneti, kasneje tudi
prepisani, kar je omogočilo učinkovitejšo analizo primarnih podatkov.
Pri analizi stanja napotovanja smo uporabili tudi dostopne sekun-
darne podatke ter statistične podatke in jih vključili v spodnji prikaz
ugotovitev (oziroma med ugotovitve tretjega poglavja). Te so tematsko
organizirane v različne sklope, ki osvetljujejo napotovanje z različnih
zornih kotov – z vidika pristojnih institucij, delavcev oziroma njihovih
predstavnikov ter delodajalcev. Zaradi zagotavljanja anonimnosti inter-
vjuvancev ti v besedilu niso imenovani, zapisano pa je, za predstavnika
katere od naštetih skupin gre.
Čeprav so predstavniki delodajalcev, ki so sodelovali v raziskavi, pri-
hajali iz različnih panog, se primeri (do določene mere tudi ugotovitve)
v tem besedilu najpogosteje nanašajo na gradbeni sektor. To je posledica
dejstva, da je večina delavcev, napotenih iz Slovenije v druge evropske
države, gradbenih delavcev. Tako so se odgovori in primeri, ki so jih po-
dajali predstavniki pristojnih institucij, predstavniki delodajalskih ozi-
roma delavskih združenj najpogosteje nanašali ravno na gradbeno pa-
nogo.
5.1 Postopek napotovanja
Na prejšnjih straneh smo podrobneje popisali pogoje in postopke pri na-
potovanju delavcev v Slovenijo in iz nje. Na tem mestu v skrajšani obliki
65