Page 139 - Turistična podjetja in pandemija covida-19
P. 139
Kakovost ponudbe v prehrambnem gostinstvu po pandemiji covida-19
Z raziskavo smo dosegli vse zastavljene raziskovalne cilje. Ugotovili
smo (rv 1), da med pričakovanji gostov pred in po pandemiji obstajajo
razlike v percepciji posameznih indikatorjev kakovosti (glej preglednico
3). V praktično vseh primerih je predvidena pomembnost indikatorjev
kakovosti po pandemiji višja. Enaka je le v primeru indikatorja »točnost
izdanih računov«, nekoliko nižja pa je pri indikatorju »okusnost jedi«.
Na osnovi rezultatov raziskave lahko sklepamo, da je pandemija vplivala
na pomen (dvig) večine indikatorjev kakovosti. Posledično lahko zaklju-
čimo, da bodo gostje po pandemiji zahtevnejši kot pred njo, na kar opo-
zarjata tudi Yostova in Chengova (2021).
Nadalje smo ugotovili (rv2), da bodo z vidika zagotavljanja kakovosti
ponudbe v p g o po pandemiji za goste najpomembnejši tisti indikatorji
kakovosti, ki jih uvrščamo k sledečim trženjskim dimenzijam kakovosti
(glede na pomen): fizični dokazi, hrana, procesi, ljudje, tržne poti, cena
in tržno komuniciranje. Ugotovitve naše raziskave so skladne z ugotovi-
tvami predhodnih raziskav (Cheng idr., 2012; Ryu in Han, 2011), v katerih
so avtorji izpostavili pomen fizičnih dokazov za zagotavljanje kakovosti
ponudbe v p g o.
S tretjim ciljem smo želeli ugotoviti (rv 3), ali demografske lastno-
sti gostov značilno vplivajo na njihova pričakovanja glede kakovosti po-
nudbe po pandemiji. Ugotovili smo, da predvsem izobrazba, spol in do-
hodek gostov značilno vplivajo na pomen številnih indikatorjev kako-
vosti. Raziskava je prav tako pokazala na kompleksnost in prepletenost
odnosov, ki izhajajo iz povezav med pričakovanji gostov glede kakovosti
ponudbe, demografskimi značilnostmi gostov, vrsto p g o ter nakupnim
vedenjem gostov (predvideno višino osebne potrošnje in pogostostjo obi-
ska p g o) po pandemiji. Ugotavljamo, da pomena demografskih značil-
nosti gostov v povezavi s pričakovano kakovostjo ponudbe in z nakupnim
vedenjem gostov v različnih vrstah p go pred in po pandemiji ne moremo
interpretirati enoznačno.
V nadaljevanju smo preučili vpliv demografskih značilnosti menedžer-
jev, njihove upravljavske funkcije (menedžer : lastnik in menedžer) ter
značilnosti p g o na percepcijo menedžerjev glede pomena posameznih
indikatorjev kakovosti (rv 4). Iz analize izhaja, da na pričakovanja me-
nedžerjev glede sprememb v pričakovanjih gostov po pandemiji vpliva
upravljavska funkcija. Na pričakovanja menedžerjev glede pomena posa-
meznih (različnih) indikatorjev kakovosti pa vplivajo demografske spre-
menljivke (spol, starost in izobrazba menedžerjev) ter leta obratovanja
p g o. Naše ugotovitve so skladne z ugotovitvami Kukanje (2017b), ki je
139
Z raziskavo smo dosegli vse zastavljene raziskovalne cilje. Ugotovili
smo (rv 1), da med pričakovanji gostov pred in po pandemiji obstajajo
razlike v percepciji posameznih indikatorjev kakovosti (glej preglednico
3). V praktično vseh primerih je predvidena pomembnost indikatorjev
kakovosti po pandemiji višja. Enaka je le v primeru indikatorja »točnost
izdanih računov«, nekoliko nižja pa je pri indikatorju »okusnost jedi«.
Na osnovi rezultatov raziskave lahko sklepamo, da je pandemija vplivala
na pomen (dvig) večine indikatorjev kakovosti. Posledično lahko zaklju-
čimo, da bodo gostje po pandemiji zahtevnejši kot pred njo, na kar opo-
zarjata tudi Yostova in Chengova (2021).
Nadalje smo ugotovili (rv2), da bodo z vidika zagotavljanja kakovosti
ponudbe v p g o po pandemiji za goste najpomembnejši tisti indikatorji
kakovosti, ki jih uvrščamo k sledečim trženjskim dimenzijam kakovosti
(glede na pomen): fizični dokazi, hrana, procesi, ljudje, tržne poti, cena
in tržno komuniciranje. Ugotovitve naše raziskave so skladne z ugotovi-
tvami predhodnih raziskav (Cheng idr., 2012; Ryu in Han, 2011), v katerih
so avtorji izpostavili pomen fizičnih dokazov za zagotavljanje kakovosti
ponudbe v p g o.
S tretjim ciljem smo želeli ugotoviti (rv 3), ali demografske lastno-
sti gostov značilno vplivajo na njihova pričakovanja glede kakovosti po-
nudbe po pandemiji. Ugotovili smo, da predvsem izobrazba, spol in do-
hodek gostov značilno vplivajo na pomen številnih indikatorjev kako-
vosti. Raziskava je prav tako pokazala na kompleksnost in prepletenost
odnosov, ki izhajajo iz povezav med pričakovanji gostov glede kakovosti
ponudbe, demografskimi značilnostmi gostov, vrsto p g o ter nakupnim
vedenjem gostov (predvideno višino osebne potrošnje in pogostostjo obi-
ska p g o) po pandemiji. Ugotavljamo, da pomena demografskih značil-
nosti gostov v povezavi s pričakovano kakovostjo ponudbe in z nakupnim
vedenjem gostov v različnih vrstah p go pred in po pandemiji ne moremo
interpretirati enoznačno.
V nadaljevanju smo preučili vpliv demografskih značilnosti menedžer-
jev, njihove upravljavske funkcije (menedžer : lastnik in menedžer) ter
značilnosti p g o na percepcijo menedžerjev glede pomena posameznih
indikatorjev kakovosti (rv 4). Iz analize izhaja, da na pričakovanja me-
nedžerjev glede sprememb v pričakovanjih gostov po pandemiji vpliva
upravljavska funkcija. Na pričakovanja menedžerjev glede pomena posa-
meznih (različnih) indikatorjev kakovosti pa vplivajo demografske spre-
menljivke (spol, starost in izobrazba menedžerjev) ter leta obratovanja
p g o. Naše ugotovitve so skladne z ugotovitvami Kukanje (2017b), ki je
139