Page 138 - Turistična podjetja in pandemija covida-19
P. 138
ko Kukanja in Saša Planinc
Preglednica 10 Primerjava razlik med trženjskimi dimenzijami kakovosti (ocene
gostov in menedžerjev po pandemiji)
p () () () () () () ()
Ljudje , , , , , –, ,
Fizični dokazi , , , , , –, ,
Tržno komuniciranje , , , , , –, ,
Procesi , , , , , –, ,
Hrana , , , , , –, ,
Cena , , , , , –, ,
Tržne poti , , , , , –, ,
op om be Naslovi stolpcev: (1) aritmetična sredina menedžerji, (2) aritmetična sredina
gosti, (3) razlika med aritmetičnima sredinama, (4) standardni odklon menedžerji, (5)
standardni odklon gosti, (6) t, (7) signifikanca.
vanju večjo prednost dali pomenu procesov in ljudi (menedžerji ravno
obratno), pri čemer ponovno ocenjujemo, da ne gre za večja razhajanja v
odgovorih.
Zadnja primerjava med obema skupinama anketirancev je narejena še
skupno po dimenzijah trženjskega spleta z vidika največjih razhajanj v
ocenah posameznih dimenzij (preglednica 10). Ugotavljamo, da razlike
niso statistično značilne za vse sklope, temveč zgolj za prvih pet trženj-
skih dimenzij. Največja razlika je v oceni pomembnosti dimenzije ljudje,
čemur sledita dimenziji fizični dokazi in tržno komuniciranje.
Razprava in zaključek
Namen pričujoče raziskave je bil preučiti, kako zagotoviti kakovost go-
stinske ponudbe v obdobju po pandemiji covida-19. Skladno z namenom
smo si postavili raziskovalne cilje, s pomočjo katerih smo želeli (1) ugo-
toviti, ali obstajajo razlike med pričakovanji gostov glede kakovosti po-
nudbe pred in po pandemiji; (2) raziskati pomen trženjskih dimenzij ka-
kovosti z vidika zagotavljanja kakovosti ponudbe v p g o po pandemiji;
(3) ugotoviti, ali imajo demografske in druge preučevane spremenljivke
(vrsta p g o, pogostost obiska p g o in višina osebne potrošnje) značilen
vpliv na pričakovanja gostov glede kakovosti ponudbe po pandemiji; (4)
ugotoviti, ali imajo demografske značilnosti in upravljavska funkcija me-
nedžmenta ter lastnosti p g o značilen vpliv na percepcijo menedžerjev
o pričakovanjih gostov glede kakovosti ponudbe; ter (5) preučiti, ali ob-
stajajo razlike med pričakovanji (pogledi) menedžerjev in gostov glede
kakovosti ponudbe po pandemiji.
138
Preglednica 10 Primerjava razlik med trženjskimi dimenzijami kakovosti (ocene
gostov in menedžerjev po pandemiji)
p () () () () () () ()
Ljudje , , , , , –, ,
Fizični dokazi , , , , , –, ,
Tržno komuniciranje , , , , , –, ,
Procesi , , , , , –, ,
Hrana , , , , , –, ,
Cena , , , , , –, ,
Tržne poti , , , , , –, ,
op om be Naslovi stolpcev: (1) aritmetična sredina menedžerji, (2) aritmetična sredina
gosti, (3) razlika med aritmetičnima sredinama, (4) standardni odklon menedžerji, (5)
standardni odklon gosti, (6) t, (7) signifikanca.
vanju večjo prednost dali pomenu procesov in ljudi (menedžerji ravno
obratno), pri čemer ponovno ocenjujemo, da ne gre za večja razhajanja v
odgovorih.
Zadnja primerjava med obema skupinama anketirancev je narejena še
skupno po dimenzijah trženjskega spleta z vidika največjih razhajanj v
ocenah posameznih dimenzij (preglednica 10). Ugotavljamo, da razlike
niso statistično značilne za vse sklope, temveč zgolj za prvih pet trženj-
skih dimenzij. Največja razlika je v oceni pomembnosti dimenzije ljudje,
čemur sledita dimenziji fizični dokazi in tržno komuniciranje.
Razprava in zaključek
Namen pričujoče raziskave je bil preučiti, kako zagotoviti kakovost go-
stinske ponudbe v obdobju po pandemiji covida-19. Skladno z namenom
smo si postavili raziskovalne cilje, s pomočjo katerih smo želeli (1) ugo-
toviti, ali obstajajo razlike med pričakovanji gostov glede kakovosti po-
nudbe pred in po pandemiji; (2) raziskati pomen trženjskih dimenzij ka-
kovosti z vidika zagotavljanja kakovosti ponudbe v p g o po pandemiji;
(3) ugotoviti, ali imajo demografske in druge preučevane spremenljivke
(vrsta p g o, pogostost obiska p g o in višina osebne potrošnje) značilen
vpliv na pričakovanja gostov glede kakovosti ponudbe po pandemiji; (4)
ugotoviti, ali imajo demografske značilnosti in upravljavska funkcija me-
nedžmenta ter lastnosti p g o značilen vpliv na percepcijo menedžerjev
o pričakovanjih gostov glede kakovosti ponudbe; ter (5) preučiti, ali ob-
stajajo razlike med pričakovanji (pogledi) menedžerjev in gostov glede
kakovosti ponudbe po pandemiji.
138