Page 134 - Turistična podjetja in pandemija covida-19
P. 134
Marko Kukanja in Saša Planinc

Preglednica 6 Razlike v nakupnem vedenju (primerjava med ocenami gostov
in menedžerjev)

Postavka () () () () () () ()

Predvidena pogostost obiskovanja , , –, , , , ,
obratov po pandemiji

Osebna potrošnja ob obisku obrata , , , , , , ,

pred pandemijo

Predvidena osebna potrošnja ob obisku , , , , , , ,
obrata po pandemiji

op om be Naslovi stolpcev: (1) aritmetična sredina menedžerji, (2) aritmetična sredina
gosti, (3) razlika med aritmetičnima sredinama, (4) standardni odklon menedžerji, (5)
standardni odklon gosti, (6) U, (7) signifikanca.

Bolj izobraženi menedžerji ocenjujejo (šibka povezanost), da bodo za
goste po pandemiji pomembnejši razpoložljivost sredstev za preprečeva-
nje možnosti okužbe (r = 0,227; sig. = 0,046), urejenost strežnega osebja
(r = 0,298; sig. = 0,008) in občutek varnosti v obratu (r = 0,23; sig. =
0,043). Podobno starejši menedžerji ocenjujejo (šibka povezanost), da
bodo za goste po pandemiji pomembnejši razpoložljivost sredstev za pre-
prečevanje možnosti okužbe (r = 0,24; sig. = 0,036), zaposlovanje osebja
iz lokalnega okolja (r = 0,231; sig. = 0,044) in cenovna konkurenčnost
ponudbe v primerjavi s konkurenco (r = 0,277; sig. = 0,015).

Opaziti je tudi, da menedžerji tistih p g o, ki že dalj časa obratujejo,
ocenjujejo (šibka povezanost), da bosta za goste po pandemiji manj po-
membna nudenje posebnih ugodnosti (r = –0,256; sig. = 0,019) in oglaše-
vanje obrata v medijih (r = –0,244; sig. = 0,026). Poleg navedenega mene-
džerji tistih p g o, ki imajo daljšo tradicijo poslovanja, ocenjujejo (šibka
povezanost), da bo za goste po pandemiji manj pomembna vključenost
obrata v ponudbo posrednikov (r = –0,237; sig. = 0,032), bolj pa gosto-
ljubnost osebja (r = 0,217; sig. = 0,046).

pri merjava o cen g ostov i n m enedžerjev

S primerjavo odgovorov smo želeli ugotoviti, ali med gosti in menedžerji
prihaja do razhajanj v pričakovanjih glede kakovosti ponudbe po pande-
miji (rv5). Primerjava ocen prav tako omogoča vpogled v to, kako dobro
gostinci poznajo pričakovanja gostov. Pri tem želimo opozoriti na omeji-
tev, ki izhaja iz dejstva, da porazdelitvi obeh skupin glede na vrste obratov
nista povsem primerljivi med obema skupinama, kar je posledica izbire
raziskovalnega pristopa (metoda snežne kepe).

Iz primerjave pogostosti obiskovanja in osebne potrošnje izhaja, da je

134
   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139