Page 57 - Turistična podjetja in pandemija covida-19
P. 57
zno upravljanje med pandemijo
covida-19: primerjava med slovenskimi
in češkimi turističnimi mikro-, malimi
in srednje velikimi podjetji
Marko Kukanja
u p Fakulteta za turistične študije – Turistica
marko.kukanja@fts.upr.si
Tanja Planinc
u p Fakulteta za turistične študije – Turistica
tanja.planinc@fts.upr.si
Petr Štumpf
University of West Bohemia
stumpf@kmo.zcu.cz
V pričujočem prispevku analiziramo prakse kriznega upravljanja v tu-
rističnih mikro-, malih in srednje velikih podjetjih (m sp) v Republiki
Sloveniji in Češki republiki. V obeh državah smo v turističnih m sp
(nastanitvenih in prehrambnih obratih ter potovalnih agencijah) s po-
močjo spletnega vprašalnika zbrali 449 veljavnih anket. Merski inštru-
ment je temeljil na prilagojenem vprašalniku za analiziranje kriznega
upravljanja v hotelirstvu (Radwan, 2017). Iz rezultatov analize izhaja,
da so se m sp primarno poslužila kriznih praks s področja človeških
virov, sledijo pa jim prakse s področij trženje in oglaševanje, reorgani-
zacija in optimizacija, povezovanje, osredotočenost na goste ter nižanje
stroškov in odlog plačil. Rezultati nakazujejo, da do statistično značil-
nih razlik med državama prihaja pri večini identificiranih praks, prav
tako pa razlike obstajajo med različnimi vrstami turističnih m sp.
Uvod
V preteklem desetletju (do leta 2020) smo bili priča naglemu porastu sve-
tovnega turističnega gospodarstva. V letu 2018 se je svetovni turistični
sektor povečal za 3,9 ter je k svetovnemu gospodarstvu prispeval 8,8
bilijona dolarjev prihodkov in 319 milijonov delovnih mest (World Tra-
vel & Tourism Council, b. l.). V pričujočem prispevku analiziramo prakse
kriznega upravljanja (menedžmenta) v turističnih m sp v Republiki Slo-
veniji (Slovenija) in Češki republiki (Češka). Čeprav gre za dve različno
Kukanja, M. (ur.). (2022). Turistična podjetja in pandemija covida-19:
krizno upravljanje, izzivi in priložnosti. Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-127-8.57-91
covida-19: primerjava med slovenskimi
in češkimi turističnimi mikro-, malimi
in srednje velikimi podjetji
Marko Kukanja
u p Fakulteta za turistične študije – Turistica
marko.kukanja@fts.upr.si
Tanja Planinc
u p Fakulteta za turistične študije – Turistica
tanja.planinc@fts.upr.si
Petr Štumpf
University of West Bohemia
stumpf@kmo.zcu.cz
V pričujočem prispevku analiziramo prakse kriznega upravljanja v tu-
rističnih mikro-, malih in srednje velikih podjetjih (m sp) v Republiki
Sloveniji in Češki republiki. V obeh državah smo v turističnih m sp
(nastanitvenih in prehrambnih obratih ter potovalnih agencijah) s po-
močjo spletnega vprašalnika zbrali 449 veljavnih anket. Merski inštru-
ment je temeljil na prilagojenem vprašalniku za analiziranje kriznega
upravljanja v hotelirstvu (Radwan, 2017). Iz rezultatov analize izhaja,
da so se m sp primarno poslužila kriznih praks s področja človeških
virov, sledijo pa jim prakse s področij trženje in oglaševanje, reorgani-
zacija in optimizacija, povezovanje, osredotočenost na goste ter nižanje
stroškov in odlog plačil. Rezultati nakazujejo, da do statistično značil-
nih razlik med državama prihaja pri večini identificiranih praks, prav
tako pa razlike obstajajo med različnimi vrstami turističnih m sp.
Uvod
V preteklem desetletju (do leta 2020) smo bili priča naglemu porastu sve-
tovnega turističnega gospodarstva. V letu 2018 se je svetovni turistični
sektor povečal za 3,9 ter je k svetovnemu gospodarstvu prispeval 8,8
bilijona dolarjev prihodkov in 319 milijonov delovnih mest (World Tra-
vel & Tourism Council, b. l.). V pričujočem prispevku analiziramo prakse
kriznega upravljanja (menedžmenta) v turističnih m sp v Republiki Slo-
veniji (Slovenija) in Češki republiki (Češka). Čeprav gre za dve različno
Kukanja, M. (ur.). (2022). Turistična podjetja in pandemija covida-19:
krizno upravljanje, izzivi in priložnosti. Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-127-8.57-91