Page 74 - Turistična podjetja in pandemija covida-19
P. 74
Marko Kukanja, Tanja Planinc in Petr Štumpf
Preglednica 3 Nadaljevanje s prejšnje strani
Spremenljivke Slovenija Češka
m sd m sd
, ,
Vidik Zmanjšali bomo stroške poslovanja , , , ,
stroškov , ,
Preložili bomo plačilo nekaterih stroškov , , , ,
Vidik drugih in finančnih obveznosti , , , ,
povezo- , ,
vanja Ustvarili bomo dodatne vire prihodkov , , , ,
, ,
Opustili bomo neprofitabilne aktivnosti in za- , ,
prli nekatere oddelke , ,
, , , ,
Nabavljali bomo cenovno ugodnejše izdelke , ,
in storitve , ,
Uporabili bomo nove (i k t) tehnologije za , ,
zmanjšanje obratovalnih stroškov
, ,
Skrčili bomo investicije, namenjene posodo-
bitvam in širitvi ponudbe
Sodelovali bomo z drugimi turističnimi po-
nudniki
Pristopili bomo v različna sektorska združe-
nja, zbornice, društva itd.
Podpirali bomo aktivnosti, ki izboljšujejo pre-
poznavnost turistične destinacije
op om be m = aritmetična sredina, sd = standardni odklon.
ki izboljšujejo prepoznavnost turistične destinacije (m = 4,35), medtem
ko se češki managerji v največji možni meri osredotočajo na lojalne go-
ste (m = 3,96). Iz rezultatov prav tako izhaja, da se menedžerji slovenskih
m sp najredkeje poslužujejo prakse, ki vključuje povečanje proračuna za
trženje in oglaševanje (m = 3,16). Nasprotno pa se češki menedžerji naj-
redkeje poslužujejo prakse, ki vključuje zamenjavo (nadomestilo) redno
zaposlenih s študenti ali z zaposlenimi za krajši delovni čas (m = 2,48).
Podrobna analiza je razkrila, da se tako slovenski kot tudi češki mana-
gerji v največji meri poslužujejo praks, ki se nanašajo na vidik povezo-
vanja (slovenski managerji: m = 4,03; češki managerji: m = 3,57), sledijo
pa jim prakse, ki zajemajo vidik stroškov (slovenski managerji: m = 3,85;
češki managerji: m = 3,50).
eksplorativna faktorska analiza (efa)
V nadaljevanju analize smo s pomočjo e fa preverili, ali se posamezne
prakse kriznega upravljanja združijo v dimenzije, ki smo jih identificirali
ob pregledu literature. V e fa smo vključili vzorca iz obeh držav.
74
Preglednica 3 Nadaljevanje s prejšnje strani
Spremenljivke Slovenija Češka
m sd m sd
, ,
Vidik Zmanjšali bomo stroške poslovanja , , , ,
stroškov , ,
Preložili bomo plačilo nekaterih stroškov , , , ,
Vidik drugih in finančnih obveznosti , , , ,
povezo- , ,
vanja Ustvarili bomo dodatne vire prihodkov , , , ,
, ,
Opustili bomo neprofitabilne aktivnosti in za- , ,
prli nekatere oddelke , ,
, , , ,
Nabavljali bomo cenovno ugodnejše izdelke , ,
in storitve , ,
Uporabili bomo nove (i k t) tehnologije za , ,
zmanjšanje obratovalnih stroškov
, ,
Skrčili bomo investicije, namenjene posodo-
bitvam in širitvi ponudbe
Sodelovali bomo z drugimi turističnimi po-
nudniki
Pristopili bomo v različna sektorska združe-
nja, zbornice, društva itd.
Podpirali bomo aktivnosti, ki izboljšujejo pre-
poznavnost turistične destinacije
op om be m = aritmetična sredina, sd = standardni odklon.
ki izboljšujejo prepoznavnost turistične destinacije (m = 4,35), medtem
ko se češki managerji v največji možni meri osredotočajo na lojalne go-
ste (m = 3,96). Iz rezultatov prav tako izhaja, da se menedžerji slovenskih
m sp najredkeje poslužujejo prakse, ki vključuje povečanje proračuna za
trženje in oglaševanje (m = 3,16). Nasprotno pa se češki menedžerji naj-
redkeje poslužujejo prakse, ki vključuje zamenjavo (nadomestilo) redno
zaposlenih s študenti ali z zaposlenimi za krajši delovni čas (m = 2,48).
Podrobna analiza je razkrila, da se tako slovenski kot tudi češki mana-
gerji v največji meri poslužujejo praks, ki se nanašajo na vidik povezo-
vanja (slovenski managerji: m = 4,03; češki managerji: m = 3,57), sledijo
pa jim prakse, ki zajemajo vidik stroškov (slovenski managerji: m = 3,85;
češki managerji: m = 3,50).
eksplorativna faktorska analiza (efa)
V nadaljevanju analize smo s pomočjo e fa preverili, ali se posamezne
prakse kriznega upravljanja združijo v dimenzije, ki smo jih identificirali
ob pregledu literature. V e fa smo vključili vzorca iz obeh držav.
74