Page 77 - Turistična podjetja in pandemija covida-19
P. 77
Krizno upravljanje med pandemijo covida-19
Preglednica 6 Komunalitete za 25 praks kriznega upravljanja
Spremenljivke () ()
Osredotočili se bomo na nove tržne segmente , ,
Povečali bomo oglaševalske aktivnosti , ,
Zagotovili bomo cenovno ugodne akcije in popuste , ,
Osredotočili se bomo na obstoječe (predkrizne) segmente gostov, nji- , ,
hove želje in pričakovanja
Osredotočite se bomo na lojalne goste , ,
Izkoristili bomo elektronsko trženje in nove distribucijske kanale , ,
Povečali bomo proračun za trženje in oglaševanje , ,
Znižali bomo plače zaposlenih glede na predkrizno obdobje , ,
Zaposlenim bomo omogočili nefinančne vzpodbude in nagrade (npr. , ,
prosti dnevi itd.)
Zmanjšali bomo število zaposlenih glede na predkrizno obdobje , ,
Povečali bomo produktivnost (delovno storilnost) zaposlenih , ,
Zahtevali bomo, da zaposleni opravljajo dodatna dela in naloge, ki niso , ,
v opisu delovnega mesta
Spremenili bomo organizacijsko strukturo podjetja , ,
Podaljšali bomo delovni čas zaposlenih , ,
Redno zaposlene bomo nadomestili s študenti ali z zaposlenimi za , ,
krajši delovni čas
Zmanjšali bomo stroške poslovanja , ,
Preložili bomo plačilo nekaterih stroškov drugih in fin. obveznosti , ,
Ustvarili bomo dodatne vire prihodkov , ,
Opustili bomo neprofitabilne aktivnosti in zaprli nekatere oddelke , ,
Nabavljali bomo cenovno ugodnejše izdelke in storitve , ,
Uporabili bomo nove (i kt) tehnologije za zmanjšanje obrat. stroškov , ,
Skrčili bomo investicije, namenjene posodobitvam in širitvi ponudbe , ,
Sodelovali bomo z drugimi turističnimi ponudniki , ,
Pristopili bomo v različna sektorska združenja, zbornice, društva itd. , ,
Podpirali bomo aktivnosti, ki izboljšujejo prep. turistične destinacije , ,
op ombe Naslovi stolpcev: (1) začetne, (2) po izločitvi faktorjev. Uporabljena je metoda
glavnih osi.
Kot izhaja iz preglednice 7, lahko identificirane prakse kriznega upra-
vljanja razvrstimo v šest faktorjev (dimenzij), ki smo jih glede na prevla-
dujoči delež spremenljivk (praks) smiselno poimenovali kot: (1) človeški
viri, (2) trženje in oglaševanje, (3) reorganizacija in optimizacija, (4) po-
vezovanje, (5) osredotočenost na goste ter (6) nižanje stroškov in odlog
plačil.
77
Preglednica 6 Komunalitete za 25 praks kriznega upravljanja
Spremenljivke () ()
Osredotočili se bomo na nove tržne segmente , ,
Povečali bomo oglaševalske aktivnosti , ,
Zagotovili bomo cenovno ugodne akcije in popuste , ,
Osredotočili se bomo na obstoječe (predkrizne) segmente gostov, nji- , ,
hove želje in pričakovanja
Osredotočite se bomo na lojalne goste , ,
Izkoristili bomo elektronsko trženje in nove distribucijske kanale , ,
Povečali bomo proračun za trženje in oglaševanje , ,
Znižali bomo plače zaposlenih glede na predkrizno obdobje , ,
Zaposlenim bomo omogočili nefinančne vzpodbude in nagrade (npr. , ,
prosti dnevi itd.)
Zmanjšali bomo število zaposlenih glede na predkrizno obdobje , ,
Povečali bomo produktivnost (delovno storilnost) zaposlenih , ,
Zahtevali bomo, da zaposleni opravljajo dodatna dela in naloge, ki niso , ,
v opisu delovnega mesta
Spremenili bomo organizacijsko strukturo podjetja , ,
Podaljšali bomo delovni čas zaposlenih , ,
Redno zaposlene bomo nadomestili s študenti ali z zaposlenimi za , ,
krajši delovni čas
Zmanjšali bomo stroške poslovanja , ,
Preložili bomo plačilo nekaterih stroškov drugih in fin. obveznosti , ,
Ustvarili bomo dodatne vire prihodkov , ,
Opustili bomo neprofitabilne aktivnosti in zaprli nekatere oddelke , ,
Nabavljali bomo cenovno ugodnejše izdelke in storitve , ,
Uporabili bomo nove (i kt) tehnologije za zmanjšanje obrat. stroškov , ,
Skrčili bomo investicije, namenjene posodobitvam in širitvi ponudbe , ,
Sodelovali bomo z drugimi turističnimi ponudniki , ,
Pristopili bomo v različna sektorska združenja, zbornice, društva itd. , ,
Podpirali bomo aktivnosti, ki izboljšujejo prep. turistične destinacije , ,
op ombe Naslovi stolpcev: (1) začetne, (2) po izločitvi faktorjev. Uporabljena je metoda
glavnih osi.
Kot izhaja iz preglednice 7, lahko identificirane prakse kriznega upra-
vljanja razvrstimo v šest faktorjev (dimenzij), ki smo jih glede na prevla-
dujoči delež spremenljivk (praks) smiselno poimenovali kot: (1) človeški
viri, (2) trženje in oglaševanje, (3) reorganizacija in optimizacija, (4) po-
vezovanje, (5) osredotočenost na goste ter (6) nižanje stroškov in odlog
plačil.
77