Page 141 - Kavur, Boris. Devet esejev o (skoraj) človeški podobi. Založba Univerze na Primorskem, Koper 2014.
P. 141
zoprna opravila evolucije
❙8
Ilustracija članka L‘ homme
fosille, ki ga je leta 1938 obja-
vil Pierre Boitard (po Mo-
ser 1998, 139, fig. 5.27).
upodobljena popolnoma opičje – pri tem ne gre zgolj za oblikovaje obraza,
ampak tudi za prikaz rok in nog. Seveda je njeno krzno svetlejše ter za razliko
od moškega, ki ima ledja ovita s krpo, je upodobljena gola.
Če opazujemo večino upodobitev, postane jasna preferenca do upoda-
bljanja svetlolasih ženskih figur oziroma vsaj njihovo izpostavljanje. Émile
Bayard je za L' homme primitif Louisa Figuierja naredil ilustracijo pogrebnega
obreda (Coye 2000, 210, fig. 2). V levem delu upodobitve je napol v temi jame
ležalo na hrbtu golo in preko pasu z vejevjem pokrito moško truplo, v ospred-
ju desnega dela pa se je okoli ognja nahajala večja skupina ljudi pri jedi. Oči-
tno gre za projekcijo tedanjih navad v preteklost, ker upodobitev jasno prika-
zuje sedmino, zanimiva pa je predvsem pozicija upodobljenih. Med moškimi
podobami lahko prepoznamo zgolj dve ženski, pri čemer je temnolasa skrita
med ostale moške, svetlolasa pa je postavljena v ospredje. Svetlolasa ženska, ki
jo opazujemo od strani, sedi najdlje od skupine – pravzaprav je tako oddalje-
na od ognja, iz katerega ostali sede jemljejo hrano, da bi za isto opravilo mora-
la vstati ter narediti korak. Prav tako je upodobljena veliko bolj erotično od
druge ženske, katere podoba se staplja s podobami moških – upodobljena je
141
❙8
Ilustracija članka L‘ homme
fosille, ki ga je leta 1938 obja-
vil Pierre Boitard (po Mo-
ser 1998, 139, fig. 5.27).
upodobljena popolnoma opičje – pri tem ne gre zgolj za oblikovaje obraza,
ampak tudi za prikaz rok in nog. Seveda je njeno krzno svetlejše ter za razliko
od moškega, ki ima ledja ovita s krpo, je upodobljena gola.
Če opazujemo večino upodobitev, postane jasna preferenca do upoda-
bljanja svetlolasih ženskih figur oziroma vsaj njihovo izpostavljanje. Émile
Bayard je za L' homme primitif Louisa Figuierja naredil ilustracijo pogrebnega
obreda (Coye 2000, 210, fig. 2). V levem delu upodobitve je napol v temi jame
ležalo na hrbtu golo in preko pasu z vejevjem pokrito moško truplo, v ospred-
ju desnega dela pa se je okoli ognja nahajala večja skupina ljudi pri jedi. Oči-
tno gre za projekcijo tedanjih navad v preteklost, ker upodobitev jasno prika-
zuje sedmino, zanimiva pa je predvsem pozicija upodobljenih. Med moškimi
podobami lahko prepoznamo zgolj dve ženski, pri čemer je temnolasa skrita
med ostale moške, svetlolasa pa je postavljena v ospredje. Svetlolasa ženska, ki
jo opazujemo od strani, sedi najdlje od skupine – pravzaprav je tako oddalje-
na od ognja, iz katerega ostali sede jemljejo hrano, da bi za isto opravilo mora-
la vstati ter narediti korak. Prav tako je upodobljena veliko bolj erotično od
druge ženske, katere podoba se staplja s podobami moških – upodobljena je
141