Page 53 - Hozjan, Dejan, ur., 2015. Razvijanje kakovosti na Univerzi na Primorskem. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 53
analiza študijskih programov fakultete za turistične študije – turistice

hotelirske, turistične in igralniške stroke; posredovanje poglobljenega strokovnega znanja
s področja poslovanja prehrambnih in nastanitvenih gostinskih obratov, turističnih agen-
cij in organizatorjev turističnih potovanj ter dopolnilnih turističnih dejavnosti; posredo-
vanje funkcionalnega managerskega znanja za upravljanje manjših poslovnih sistemov, or-
ganizacijskih enot in sektorjev ter vodenje poslovnih funkcij in usposabljanje študentov za
samostojna strokovna in vodstvena dela v turističnem gospodarstvu in v dejavnostih, po-
vezanih s turizmom.

Raziskovalno vprašanje

Diplomanti UP so ogledalo kakovosti programov, obsega, metod in kakovosti dela visoko-
šolskih učiteljev FTŠ Turistice UP. Naše konceptualno izhodišče pri izvedbi raziskave je
bilo relativno pojmovanje kakovosti. Podlaga za takšno razmišljanje izhaja iz domneve, da
je kakovost »interesno relativna« (Pirsig, 1974; Burrows, Harvey in Green, 1992; Kump,
1995). Delodajalci (gospodarstvo) si tako želijo, da bi se diplomanti takoj samostojno uve-
ljavili pri delu, pedagoški delavci vidijo kakovost študijskega programa v posredovanju čim
več različnih tako splošnih kot predmetno specifičnih kompetenc in diplomanti pričaku-
jejo od kvalitetnega študijskega programa konkretne predmetno specifične kompetence, ki
jih trenutno potrebujejo pri svojem delu in karieri. Vsaka od interesnih skupin ocenjuje ka-
kovost iz različnih izhodišč in s perspektiv. Ker je glavni cilj FTŠ Turistice UP opremlja-
nje študentov z ustreznimi kompetencami za vstop na vedno zahtevnejši trg dela, je eden od
načinov merjenja kakovosti študijskih proigramov usmerjen prav v ocenjevanje uresniče-
vanja teh ciljev. Projektna skupina FTŠ Turistice je analizirala pet študijskih programov 1.
stopnje7, dva študijska programa 2. stopnje8 in en študijski program 3. stopnje9 ter na osno-
vi ugotovitev pripravila predloge za spremembe po posameznih programih. Analizo štu-
dijskih programov smo izvedli s triangularno raziskavo, v katero smo vključili tri ključne
skupine deležnikov: diplomante, gospodarstvenike (delodajalce) in pedagoške delavce – iz-
vajalce študijskih programov.

Namen in cilji raziskave

Namen raziskave je analiza pridobljenih mnenj, njihova primerjava ter priprava ugotovitev
in predlogov za spremembe. V procesu izvedbe triangulacije smo tri skupine anketirancev
obravnavali kot tri interesne skupine, ki kakovost študijskega programa pojmujejo v skladu
s cilji, interesi, ki jih imajo v zvezi z izobraževanjem.

Upoštevajoč namen in cilj raziskave, skladno s katerima naj bi evalvirali in identifici-
rali ključne pomanjkljivosti programov UP FTŠ Turistice ter oblikovali smernice za njiho-
vo izboljšanje, smo formulirali naslednja raziskovalna vprašanja:
- kakšna je ustreznost vsebin glede na profil diplomanta,
- kakšna je ustreznost izvedbe programov,
- ali so programi smiselno dopolnjujejo in nadgrajujejo (ko gre za različne ravni).

7 Hotelirstvo in turizem(VS); Mediacija v turizmu (VS); Management turističnih podjetij (VS); Management
turističnih destinacij (VS); Turizem (UN)

8 Dediščinski turizem, Turizem
9 Inovativni turizem

51
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58