Page 55 - Hozjan, Dejan, ur., 2015. Razvijanje kakovosti na Univerzi na Primorskem. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 55
analiza študijskih programov fakultete za turistične študije – turistice
dela, kar je prispevalo k transparentnosti študijskih vsebin, zato se te niso podvajale, kot je
to primer pri drugih študijskih programih.

Temeljno pomanjkljivost VS-Management turističnih destinacij vidijo anketiranci v
dejstvu, da v slovenskem turizmu nimamo razvitega destinacijskega managementa, saj tudi
nimamo samostojnih in močnih destinacij. Zaradi omenjenega dejstva znanje in kompe-
tence diplomantov ne prihajajo do izraza. Tudi delovnih mest, neposredno povezanih z
destinacijskim managementom, je zelo malo, zato so se diplomati primorani zaposlovati v
drugih segmentih turizma.

Od trenutno aktivnih študijskih programov je po mnenju anketirancev VS-Manage-
ment turističnih podjetij najbolj prilagojen zahtevam in povpraševanju na trgu dela, zato
imajo tudi diplomanti največ možnosti zaposlitve.

Pomanjkljivosti pri VS-Mediacija v turizmu vidijo anketiranci v premajhnem obse-
gu ekonomskih znanj ter povezovanja s turističnim gospodarstvom. Strinjajo se, da je pro-
gram UNI-Kulturni turizem, ki bo vsebinsko zamenjal VS-Mediacija v turizmu, bolj pri-
meren za raven fakultete.

UNI-Turizem anketirancem nudi ustrezno predznanje in kompetence za nadalje-
vanje študija na drugi stopnji, obenem pa prav vsebine (metodologija, sistemi, koncepti,
strategije), ki to omogočajo, niso najpomembnejše za delavna mesta na operativni ravni.
Program bi potreboval več praktičnih poslovno-managerskih vsebin (poslovna pogajanja,
ekonomika – izdelava kalkulacij, trženje – priprava trženjskega načrta, poslovno komu-
niciranje – pisna korespondenca ...), ki bi temeljile na izkustvenem učenju študentov. Ker
praksa na UNI programu ni možna, bi bilo za praktične izkušnje potrebno uporabiti dru-
ga orodja oz. oblike študija. Pomembno je tudi stališče anketirancev, da gre za »core« pro-
gram fakultete, kar je razvidno tudi iz kvalitete študentov, ki se vanj vpišejo. Program vse-
binsko celovito povezuje dodiplomski študij s podiplomskim študijem, zanimiv pa je tudi
za tuje študente.

MAG-Turizem je temeljni program turizma na podiplomskem študiju in torej naj-
bolj vertikalno povezan z dodiplomskimi programi, še posebej UNI-Turizmom ter doktor-
skim programom Inovativni turizem. Težavo nastajajo pri izvedbi in sicer na treh segmen-
tih: zahtevani nivo znanja in kompetenc s strani nosilcev, pomanjkljiva predhodna znanja
študnetov, prevelika fluktuacija izvajalcev pri posameznih predmetih ter ponavljanje vse-
bin iz dodiplomskih študijskih programov (ni dovolj nadgradnje oz. poglobitve vsebin pri
izvedbi).

MAG-Dediščinski turizem po oceni anketirancev omogoča diplomantom, da lahko
ob zadostnem angažmaju pridobijo primerne kompetence. Ker gre za nov, doslej neobstoječ
profil interdisciplinarnega strokovnjaka, je med delodajalci težko sprejet. Anketiranci vidi-
jo težavo tudi v podobnosti s profili diplomantov iz smeri kulturologije, zgodovine, etnolo-
gije, filozofije, geografije, humanizma itd. Študijski program bi bilo smiselno izvajati glede
na interes študentov (bienalno ali vsako tretje leto).

DR-Inovativni turizem je edini doktorski program turizma v Sloveniji. Anketiranci
izpostavljajo različna pričakovanja študentov in različna pričakovanja izvajalcev o obsegu
in zahtevnosti študija. Izziv predstavlja poenotenje zahtevnosti prikazanega znanja in kom-
petenc med nosilci predmetov. To bi pomagalo pri poenotenju zahtevnosti tudi za študen-
te, ki nimajo predznanja s področja turizma.

53
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60