Page 33 - Bianco, Furio, in Aleksander Panjek, ur. 2015. Upor, nasilje in preživetje: Slovenski in evropski primeri iz srednjega in novega veka. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 33
med družbeno kritiko in prilagoditvijo ...
Slika 3: Papež, Mrtvaški ples
(detajl), Vincenc iz Kastva,
Beram, 1474.
Vir: arhiv avtorja.
mož«. Oderuh pa z desnico ponuja denar, s katerim želi očitno podkupiti
Smrt, oziroma se od nje odkupiti.9
Tovrstne nazorne likovne upodobitve odkupovanja od Smrti so de-
jansko precejšnja redkost, zato pa jih v precejšnjem izobilju lahko zasledimo v
obeh istrskih mrtvaških plesih iz druge polovice 15. stoletja, ki sta v primerja-
vi z drugimi ohranjenimi primeri iz tega časa izjemno dobro ohranjena. Tako
ponujata zelo jasno sliko o miselnih predstavah tedanjih prebivalcev te regije,
njihovi kritiki vladarjev in duhovščine ter nekaterih drugih stanov tega časa.
V pokopališki in bratovščinski Marijini cerkvi pri Bermu, katere
notranjščino je leta 1474 poslikal Vincenc iz Kastva oziroma Vincencius de
Castua, kot je zapisano v latinskem napisu, najdemo v Mrtvaškem plesu na
zahodni steni cerkve kar tri očitne tovrstne upodobitve predstavnikov stanov,
ki gledalcu zelo precizno pokažejo, da je kljub bogastvu ali pa tudi prav zara-
9 Kaiser, Der tanzende Tod, 244–45.
33
Slika 3: Papež, Mrtvaški ples
(detajl), Vincenc iz Kastva,
Beram, 1474.
Vir: arhiv avtorja.
mož«. Oderuh pa z desnico ponuja denar, s katerim želi očitno podkupiti
Smrt, oziroma se od nje odkupiti.9
Tovrstne nazorne likovne upodobitve odkupovanja od Smrti so de-
jansko precejšnja redkost, zato pa jih v precejšnjem izobilju lahko zasledimo v
obeh istrskih mrtvaških plesih iz druge polovice 15. stoletja, ki sta v primerja-
vi z drugimi ohranjenimi primeri iz tega časa izjemno dobro ohranjena. Tako
ponujata zelo jasno sliko o miselnih predstavah tedanjih prebivalcev te regije,
njihovi kritiki vladarjev in duhovščine ter nekaterih drugih stanov tega časa.
V pokopališki in bratovščinski Marijini cerkvi pri Bermu, katere
notranjščino je leta 1474 poslikal Vincenc iz Kastva oziroma Vincencius de
Castua, kot je zapisano v latinskem napisu, najdemo v Mrtvaškem plesu na
zahodni steni cerkve kar tri očitne tovrstne upodobitve predstavnikov stanov,
ki gledalcu zelo precizno pokažejo, da je kljub bogastvu ali pa tudi prav zara-
9 Kaiser, Der tanzende Tod, 244–45.
33