Page 100 - Gomezelj Omerzel, Doris. 2015. Inovativnost kot ključni dejavnik uspešnosti podjetja. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 100
inovativ nost kot ključni dejav nik uspešnosti podjetja

Tabela 63: Vrednost standardiziranih koeficientov za vse spremenljivke

Dimenzije (vpliv) Slovenija Hrvaška Italija Avstrija
Podjetniška usmerjenost → Inovativnost 0,43* 0,48* 0,23* -0,04*
Mreženje → Inovativnost 0,23* 0,26* 0,37* 0,24*
Tehnološki razvoj → Inovativnost 0,46* 0,39* 0,33* 0,54*
Zunanje okolje → Inovativnost 0,16* 0,13* 0,07* -0.04*
Intelektualni kapital → Inovativnost 0,25* 0,31* -0,14* 0,25*
Organizacijska kultura → Inovativnost 0,30* 0,05* 0,66* 0,33*
Inovativnost → Uspešnost (stališče
zaposlenih) 0,58* 0,55* 0,71* 0,71*
Inovativnost → Uspešnost (rast)
0,43* 0,50* 0,44* 0,32*

Opomba: * statistično značilno (p < 0,05)

V Tabeli 63 vidimo, da v Sloveniji na inovativnost turističnih podjetij najbolj vpliva
tehnološka razvitost podjetja, prav tako ima velik vpliv podjetniška usmerjenost. Nižji, a še
vedno dokaj visok vpliv imajo dimenzije mreženja, intelektualnega kapitala in organizacij-
ske kulture. Kaže, da ima najnižji vpliv zunanje okolje. Na Hrvaškem imata na inovativnost
turističnih podjetij prav tako največji vpliv dimenziji podjetniška usmerjenost in tehnolo-
ški razvoj. Nekoliko nižji, a še vedno visok vpliv imata dimenziji mreženja in intelektualne-
ga kapitala. Nizek vpliv ima zunanje okolje, najnižji pa organizacijska kultura. V Italiji pa
se je izkazalo, da ima največji vpliv na inovativnost podjetij v turizmu prav organizacijska
kultura, sledi pa dimenzija tehnološke razvitosti. Nižji vpliv imata mreženje in podjetniška
usmerjenost. Zelo nizek, a še vedno pozitiven vpliv ima zunanje okolje, medtem ko se iz-
kaže, da ima intelektualni kapital nizek, in celo negativen vpliv na inovativnost. V Avstri-
ji imata največji vpliv dimenziji tehnološki razvoj in organizacijska kultura. Sledita dimen-
ziji mreženje in intelektualni kapital. Dimenziji podjetniška usmerjenost in zunanje okolje
pa imata zanemarljiv vpliv.

Če so se vplivi posameznih dimenzij na inovativnost razlikovali med državami, pa vi-
dimo, da je vpliv inovativnosti na uspešnost podjetij v vseh štirih državah izjemno visok.
Vrednost koeficientov os od 0,32 do 0,71. S tem v celoti potrjujemo, kar je bilo pravzaprav iz-
hodišče naše raziskave. Da bi se turistična podjetja čim bolje odzvala na razmere na svetov-
nem trgu in na zahteve vedno bolj osveščenih turistov, morajo delovati inovativno. Samo z
inovativnostjo ohranijo svojo konkurenčnost na trgu.

98
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105