Page 101 - Gomezelj Omerzel, Doris. 2015. Inovativnost kot ključni dejavnik uspešnosti podjetja. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 101
Zaključek

Ta monografija v prvi vrsti prispeva k razumevanju inovacij na področju turizma. Za-
nimanje za to področje je in bo ostalo veliko. Pregled je bil zatorej namenjen olajšanju teh
procesov s predstavitvijo teorij in rezultatov naše mednarodne raziskave. Pomen inovativ-
nosti za gospodarstvo in regionalno konkurenčnost ter uspeh so prepoznali tako razisko-
valci kot tisti, ki delajo v tem sektorju. Teme se na tem področju pomembno razlikujejo.
Turistični sektor ima specifične značilnosti; posledično z inovativnostjo v tem sektorju ne
moremo ravnati enako kot v drugih sektorjih ali panogah.

Raziskovanje turističnih inovacij je v zadnjih letih znatno poraslo. Kljub temu po na-
šem vedenju do sedaj še ni bila opravljena nobena raziskava, ki bi se s sistematičnim pregle-
dom osredotočala na inovativnost v turizmu. S to raziskavo smo skušali zapolniti obstoječo
vrzel. Tradicionalni pregledi literature so bili pogosto kritizirani zaradi običajno subjek-
tivne metodologije in pomanjkanja relevantnosti. Naš raziskava v prvi vrsti prispeva k ra-
zumevanju inovacij na področju turizma. Vsa pregledana literatura o inovacijah v turizmu
pokriva številna zelo različna tematska področja, zato se je težko odločiti, kateri so ključ-
ni dejavniki, ki lahko vplivajo na organiziranost ali sposobnost turistične destinacije, da bi
postala bolj inovativna. V monografiji predstavljamo sistematični pregled literature in raz-
ličnih raziskovalnih pristopov. S tem prispevamo k bogatenju znanja na področju inovati-
vnosti v turistični panogi in želimo zagotoviti stabilno teoretično osnovo za nadaljnje raz-
iskovanje inovacij v turizmu.

Iz raziskave strnemo nova spoznanja, ki so lahko v pomoč managerjem na ravni pod-
jetij in na regionalni ravni pri prepoznavanju novih priložnosti in izogibanju konkurenč-
nih nevarnosti na trgu predlogi za prakso. Ni dvoma, da inovacije pozitivno vplivajo na
uspeh podjetja, zato bi ustvarjalci politik in vsi ostali deležniki v turistični panogi morali
stremeti k večjemu razvoju inovacij v turistični panogi. Prav managerji so tisti, ki lahko ve-
liko prispevajo k spodbujanju inovativnega vedenja v podjetjih in turističnih destinacijah.
Inovativnost v turističnem sektorju še ni dosegla svojega potenciala in veliko je še področij,
na katerih so možne in potrebne izboljšave. Iz pregleda literature jasno izhaja, da so ključni
dejavniki inovativnosti učinkovito mreženje, razvita informacijsko komunikacijska tehno-

99
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106