Page 124 - Uran Maravić, Maja. Kategorizacija nastanitvenih obratov. Koper: Založba Univerze na Primorskem, 2016
P. 124
kategorizacija nastanitvenih obratov

Tabela 39: Organizacija, ki naj skrbi za sistem kategorizacije.

ORGANIZACIJA FREKVENCA VELJAVNI

MGRT, Direktorat za turizem in internaciona- 83 47 %
lizacijo

Turistično gostinska zbornica Slovenije  – TGZ 54 31 %

Združenje hotelirjev Slovenije – ZHS 18 10 %

drugo 17 10 %

Obrtna zbornica Slovenije – OZS 5 3%

SKUPAJ 177 100 %

Rezultat je podoben kot pri zgornjem vprašanju, saj se je največ anketirancev odloči-
lo za MGRT, Direktorat za turizem in internacionalizacijo. Pri tem so anketiranci pouda-
rili tudi to, da mora biti usposabljanje ocenjevalcev izvedeno skupaj s strokovnjaki. V EU v
37 % to delo skrbništva opravljajo profesionalna združenja in v 36 % ministrstva in direkto-
rati. Pri tem je potrebno poudariti tudi dejstvo, da imajo v tujini daljšo in drugačno organi-
ziranost profesionalnih združenj, posledično tudi drugačen ugled in vpliv pri odločevalcih.

Izvajalci sistema kategorizacije so ocenjevalci, ki presojajo kakovost v nastanitvenih
obratih. V EU so prakse različne, ocenjevalci ocenjujejo individualno in v komisijah. V Ho-
telstars ne poznajo samoocene nastanitvenega obrata (Tabela 40).

Anketirance smo vprašali, kdo naj ocenjuje nastanitvene obrate.
Tabela 40: Ocenjevalci nastanitvenih obratov.

KDO NAJ BO OCENJEVALEC? FREKVENCA VELJAVNI

usposobljen nacionalni ocenjevalec 60 34 %

samocenitev (lastna ocena hotela) 30 17 %

usposobljeni nacionalni in tuji ocenjevalec skupaj 25 14 %

komisija usposobljenih ocenjevalcev 23 13 %

drugo 16 9 %

ugledni predstavniki stroke in podjetij 14 8 %

usposobljeni tuji ocenjevalec 6 3%

SKUPAJ 174 100 %

Anketiranci v največji meri menijo, da mora biti ocenjevalec ceritificirani nacionalni
ocenjevalec. V pol manjši meri podpirajo samooceno ali komisijsko ocenjevanje. Najmanj
glasov je dobil usposobljeni tuji ocenjevalec (3 %).

124
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129