Page 124 - Uran Maravić, Maja. Kategorizacija nastanitvenih obratov. Koper: Založba Univerze na Primorskem, 2016
P. 124
kategorizacija nastanitvenih obratov
Tabela 39: Organizacija, ki naj skrbi za sistem kategorizacije.
ORGANIZACIJA FREKVENCA VELJAVNI
MGRT, Direktorat za turizem in internaciona- 83 47 %
lizacijo
Turistično gostinska zbornica Slovenije – TGZ 54 31 %
Združenje hotelirjev Slovenije – ZHS 18 10 %
drugo 17 10 %
Obrtna zbornica Slovenije – OZS 5 3%
SKUPAJ 177 100 %
Rezultat je podoben kot pri zgornjem vprašanju, saj se je največ anketirancev odloči-
lo za MGRT, Direktorat za turizem in internacionalizacijo. Pri tem so anketiranci pouda-
rili tudi to, da mora biti usposabljanje ocenjevalcev izvedeno skupaj s strokovnjaki. V EU v
37 % to delo skrbništva opravljajo profesionalna združenja in v 36 % ministrstva in direkto-
rati. Pri tem je potrebno poudariti tudi dejstvo, da imajo v tujini daljšo in drugačno organi-
ziranost profesionalnih združenj, posledično tudi drugačen ugled in vpliv pri odločevalcih.
Izvajalci sistema kategorizacije so ocenjevalci, ki presojajo kakovost v nastanitvenih
obratih. V EU so prakse različne, ocenjevalci ocenjujejo individualno in v komisijah. V Ho-
telstars ne poznajo samoocene nastanitvenega obrata (Tabela 40).
Anketirance smo vprašali, kdo naj ocenjuje nastanitvene obrate.
Tabela 40: Ocenjevalci nastanitvenih obratov.
KDO NAJ BO OCENJEVALEC? FREKVENCA VELJAVNI
usposobljen nacionalni ocenjevalec 60 34 %
samocenitev (lastna ocena hotela) 30 17 %
usposobljeni nacionalni in tuji ocenjevalec skupaj 25 14 %
komisija usposobljenih ocenjevalcev 23 13 %
drugo 16 9 %
ugledni predstavniki stroke in podjetij 14 8 %
usposobljeni tuji ocenjevalec 6 3%
SKUPAJ 174 100 %
Anketiranci v največji meri menijo, da mora biti ocenjevalec ceritificirani nacionalni
ocenjevalec. V pol manjši meri podpirajo samooceno ali komisijsko ocenjevanje. Najmanj
glasov je dobil usposobljeni tuji ocenjevalec (3 %).
124
Tabela 39: Organizacija, ki naj skrbi za sistem kategorizacije.
ORGANIZACIJA FREKVENCA VELJAVNI
MGRT, Direktorat za turizem in internaciona- 83 47 %
lizacijo
Turistično gostinska zbornica Slovenije – TGZ 54 31 %
Združenje hotelirjev Slovenije – ZHS 18 10 %
drugo 17 10 %
Obrtna zbornica Slovenije – OZS 5 3%
SKUPAJ 177 100 %
Rezultat je podoben kot pri zgornjem vprašanju, saj se je največ anketirancev odloči-
lo za MGRT, Direktorat za turizem in internacionalizacijo. Pri tem so anketiranci pouda-
rili tudi to, da mora biti usposabljanje ocenjevalcev izvedeno skupaj s strokovnjaki. V EU v
37 % to delo skrbništva opravljajo profesionalna združenja in v 36 % ministrstva in direkto-
rati. Pri tem je potrebno poudariti tudi dejstvo, da imajo v tujini daljšo in drugačno organi-
ziranost profesionalnih združenj, posledično tudi drugačen ugled in vpliv pri odločevalcih.
Izvajalci sistema kategorizacije so ocenjevalci, ki presojajo kakovost v nastanitvenih
obratih. V EU so prakse različne, ocenjevalci ocenjujejo individualno in v komisijah. V Ho-
telstars ne poznajo samoocene nastanitvenega obrata (Tabela 40).
Anketirance smo vprašali, kdo naj ocenjuje nastanitvene obrate.
Tabela 40: Ocenjevalci nastanitvenih obratov.
KDO NAJ BO OCENJEVALEC? FREKVENCA VELJAVNI
usposobljen nacionalni ocenjevalec 60 34 %
samocenitev (lastna ocena hotela) 30 17 %
usposobljeni nacionalni in tuji ocenjevalec skupaj 25 14 %
komisija usposobljenih ocenjevalcev 23 13 %
drugo 16 9 %
ugledni predstavniki stroke in podjetij 14 8 %
usposobljeni tuji ocenjevalec 6 3%
SKUPAJ 174 100 %
Anketiranci v največji meri menijo, da mora biti ocenjevalec ceritificirani nacionalni
ocenjevalec. V pol manjši meri podpirajo samooceno ali komisijsko ocenjevanje. Najmanj
glasov je dobil usposobljeni tuji ocenjevalec (3 %).
124