Page 125 - Uran Maravić, Maja. Kategorizacija nastanitvenih obratov. Koper: Založba Univerze na Primorskem, 2016
P. 125
rezultati raziskave

V tujini ocenjevalec sistema kategorizacije obišče nastanitveni obrat napovedano,
anonimno ali pa se izvede kombinacija napovedanega in anonimnega sistema.

Tabela 41: Način obiska ocenjevanja.

NAČIN OCENJEVANJA FREKVENCA VELJAVNI

napovedano (ocenjevalec se napove) 81 47 %

kombinacija napovedanega in anonimnega načina 61 36 %

anonimno (ocenjevalec deluje kot skriti gost in se 18 11 %
razkrije
naknadno)

drugo 11 6 %

SKUPAJ 171 100 %

Iz Tabele 41 je razvidno, da anketiranci v največji meri menijo, da naj ocenjevalec na-
stanitveni obrat obišče napovedano. Ob tem je potrebno poudariti, da v kolikor se sprejme
sistem Hotelstars, je za 4 * superior in več predvidena ocena skritega gosta.

V tujini, še posebej v sistemu Hotelstars, velja praksa, da del stroškov ocenjevanja na-
stanitvenega obrata krije združenje. Naše turistične deležnike smo vprašali, kdo naj krije
stroške ocenjevanja nastanitvenega obrata.

Tabela 42: Kritje stroškov ocenjevanja.

KDO NAJ KRIJE STROŠKE FREKVENCA VELJAVNI
OCENITVE NO?

MGRT, Direktorat za turizem in internaciona- 63 37 %
lizacijo

nastanitveni obrati sami 57 34 %

Turistično gostinska zbornica  – TGZ 20 12 %

drugo 18 11 %

Združenje hotelirjev Slovenije – ZHS 7 4%

Obrtna zbornica Slovenije – OZS 4 2%

SKUPAJ 169 100 %

Anketiranci v največjem deležu menijo, da naj stroške ocenjevanja nastanitvenega
obrata nosi MGRT, potem pa nastanitveni obrati sami. V smeri razvoja storitev zbornic
in združenj bi bilo smiselno razmisliti, kako bi zbornice/združenja storitve kategorizacije
vključile v članarino članstva, po vzoru avstrijskega združenja.

Anketirance smo vprašali, kdo naj financira sistem kategorizacije nastanitvenih obra-
tov (npr. članarina HOTREC, vzdrževanje sistema, administrativni stroški ...). Rezultati
so prikazani v Tabeli 43.

125
   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130