Page 54 - Uran Maravić, Maja. Kategorizacija nastanitvenih obratov. Koper: Založba Univerze na Primorskem, 2016
P. 54
kategorizacija nastanitvenih obratov
Skladno z vsemi težnjami po harmonizaciji sistemov kategorizacije je bil na konferen-
ci v Bergnu leta 2004 oblikovan osnutek sistema kategorizacije, ki bi harmoniziral nacio-
nalne standarde.
Leta 2007 je HOTREC plasiral Evropsko shemo za kakovost v gostinstvu (angl. Eu-
ropean Hospitality Quality scheme (EHQ)), ki je bila od takrat zadolžena za akreditacijo
obstoječih nacionalnih teles za kategorizacijo. Na generalni skuščini v Barceloni leta 2009
so sprejeli 21 načel za postavitev ali prenovo nacionalnih/regionalnih sistemov kategoriza-
cije v Evropi.
Ta načela so (http://www.hotrec.eu):
1. Sistem kategorizacije mora gostom zagotavljati točne informacije o nastanitvi.
2. Organizacija, ki skrbi za sistem kategorizacije, mora na spletni strani http://www.ho-
telstars.org objaviti kriterije (povzetek in cel seznam) vsaj v angleščini in svojem naci-
onalnem jeziku.
3. Informacije o kategoriji za posamezen hotel, kot tudi sistem kategorizacije, na kate-
rem je zasnovana ocena, morajo biti transparentni za porabnike.
4. Skladnost z zakonskimi zahtevami je predpogoj sistema kategorizacije.
5. Sistem kategorizacije mora zagotavljati čistočo in primerno vzdrževanje obratov v
vseh kategorijah.
6. Sistem kategorizacije naj spodbuja uporabo orodij in tehnik sistemov kakovosti.
7. Tour operatorji in potovalne agencije, kakor tudi rezervacijski sistemi in spletni por-
tali za ocene gostov, so vabljeni, da uporabljajo uradne sisteme kategorizacije. Če po-
leg tega uporabljajo še svoje lastne sisteme kategorizacije, bi to morali specificirati.
8. Sistem kategorizacije mora zagotavljati točne in posodobljene podatke o kategoriji
obratov, ki se jih posreduje tour operatorjem, potovalnim agencijam, rezervacijskim
sistemom in spletnim portalom za ocene gostov.
9. Število zvezdic mora biti med 1 in 5.
10. Zvezdice se dodeli šele po kontroli obrata.
11. Kontrola se mora izvajati redno.
12. Kontrola se mora izvajati na kraju samem.
13. Pritožbe porabnikov, ki se nanašajo na kategorizacijo, se mora obravnavati na sistema-
tičen način.
14. Razlaga dodeljene kategorije mora biti na voljo hotelu, na katerega se ocena nanaša.
15. Vsak sistem kategorizacije mora dopuščati možnost pritožbe, če se hotel s kategoriza-
cijo ne strinja.
16. Sistem kategorizacije mora imeti določeno stopnjo fleksibilnosti pri izpolnjevanju
kriterijev.
17. Sistem kategorizacije se mora redno prilagajati zahtevam na trgu. Potrebne so redne
in sistematične posodobitve kriterijev.
18. Vsakič, ko se izvede raziskava pričakovanj porabnikov v kakšni državi, je zaželjeno, da
se rezultate te raziskave posreduje vsem članicam HOTREC.
19. Ko se sistem kategorizacije postavlja na novo ali posodablja, naj se izpostavi tiste kri-
terije, ki podpirajo napore po harmonizaciji v Evropi in v mednarodnem prostoru.

54
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59