Page 55 - Uran Maravić, Maja. Kategorizacija nastanitvenih obratov. Koper: Založba Univerze na Primorskem, 2016
P. 55
sistem hotelstars
20. Ko se sistem kategorizacije postavlja na novo ali posodablja, se spodbuja sodelovanje

z drugimi državami, da se v največji možni meri podpre napore po harmonizaciji v
Evropi in v mednarodnem prostoru.
21. Sistem kategorizacije mora vedno vključevati gostinsko gospodarstvo. V državah,
kjer s sistemom kategorizacije upravljajo javne organizacije, je bistveno, da pri delova-
nju ali spreminjanju sistema kategorizacije spremembe oblikujejo skupaj z gospodar-
stvom.
Leta 2009 so pod okriljem HOTREC ustanovili Unijo Hotelstars (angl. Hotelstars
Union) s ciljem oblikovanja harmoniziranega in primerljivega hotelskega sistema kategori-
zarizacije.
Iniciatorji tega združevanja so bila hotelska združenja Avstrije, Češke, Nemčije, Ma-
džarske, Nizozemske, Švedske in Švice. V letu 2011 so se jim pridružili še Estonija, Latva,
Litva in Luksemburg, leta 2012 Malta ter v letu 2013 Belgija, Danska in Grčija. Na njihovi
spletni strani navajajo, da imata status opazovalk še Italija in Francija. Skupaj je sistem im-
plementiran v 13 državah EU, v treh pa je v fazi implemetacije.

Slika 2: Države članice Unije Hotelstars maja 2016 (vir: http://www.hotelstars.eu).
Po mnenju Isabelle de Monte, članice Evropskega parlamenta, je Unija Hotelstars do-

ber primer iniciative od spodaj navzgor, saj je pobudo zanjo dalo gostinsko gospodarstvo.
Z razširitvijo na vse večje število držav ta iniciativa omogoča jasno primerjavo ponudbe na-
stanitev za vse (http://www.hotelstars.eu). Potrebno jo je razširiti na vse članice, še pravi v
izjavi, objavljeni na spletni strani unije.

Sistem je zasnovan na 270 kriterijih, ki se jih redno posodablja. Od prvega seznama
kriterijev v letu 2009 so v letu 2015 na podlagi raziskave mnenj gostov oblikovali nove kri-
terije, ki bodo v veljavi do leta 2020. Pri tej raziskavi, ki se je izvajala v letu 2013, so sodelo-
vali Unija Hotelstars, Hospitality Management School Lausanne (EHL), University of St.
Gallen in Customer Alliance iz Berlina kot tehnična pomoč.

55
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60