Page 212 - Biloslavo, Roberto, in Kljajić-Dervić, Mirela, 2016. Dejavniki uspešnosti managementa znanja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 212
Dejavniki uspešnosti managementa znanja: Primer trgovine v državi v razvoju
modela vplivnih dejavnikov uspešnosti managementa znanja v organiza-
cijah, ki delujejo v državah v razvoju, kot je BiH, predstavlja pomembno
možnost za zasnovo želenega in hkrati potrebnega celovitega pristopa h ra-
zvoju managementa znanja. Z uporabo modela vplivnih dejavnikov uspeš-
nosti managementa znanja je mogoče učinkovitejše delovanje managemen-
ta v podjetjih v Bosni in Hercegovini, kot tudi drugih državah v razvoju.
Med omejitve raziskave lahko omenimo omejitve, ki se nanašajo na
vzorec, anaketo in sam model. V raziskavi smo se omejili na velika, srednje
velika in mala podjetja iz dejavnosti trgovine, ki je najbolj zastopana dejav-
nost v BiH. Po zakonu so vsa podjetja, ki imajo letni promet več kot 50.000
BAM (konvertibilnih mark), vključena v sistem DDV, to pa predstavlja
omejitev, ker so taka podjetja neposredno vključena v državni sistem ob-
davčevanja BiH posredno preko svojih entitet. Anketirali smo zgolj pred-
212 stavnike vršnega in srednjega managementa v podjetju (managerje, predse-
dnike uprave, direktorje in vodje oddelkov, služb in skupin). Pri merjenju
uspešnosti poslovanja podjetja smo se omejili na finančni kazalnik dobič-
konosnosti poslovanja in tržni delež kot nefinančni kazalnik. Anketo smo
izvedli z vprašalnikom. V veliki večini vprašanj je šlo za subjektivne mere.
Nekatere spremenljivke bi bilo mogoče ugotavljati z objektivnejšimi mera-
mi ali kazalci. Idealno bi bilo namesto enkratnega ugotavljanja stanja iz-
vesti longitudinalno študijo, s katero bi laže ugotavljali učinke dejavnikov
uspešnosti managementa znanja. Prav tako obstajajo v podjetju drugi de-
javniki, ki v model niso vključeni in vplivajo na poslovno uspešnost podje-
tja.Ugotovitve raziskave lahko posplošimo na območje BiH in na druge dr-
žave v razvoju, ne pa na že razvite države.
S teoretičnega stališča je pomemben prispevek tega dela pregled, ana-
liza in kritično ovrednotenje raziskav s področja managementa znanja in
strnjen prikaz dosedanjih ugotovitev o managementu znanja. Poseben pri-
spevek v teoretičnem smislu predstavljata tudi sistemski pristop k oprede-
litvi ključnih dejavnikov uspeha managementa znanja in razvoj modela us-
pešnosti managementa znanja za potrebe gospodarskega okolja države v
razvoju, ki ga ni zaslediti v razpoložljivi strokovni literaturi. Metodološki
prispevek raziskave je v uporabi kombinacije kvalitativnih in kvantitativ-
nih raziskovalnih metod, kar daje osnovo za boljše razumevanje preučeva-
nega pojava in s tem pa preverjanje samega modela. Prispevek raziskave je
tudi v prenosu teoretičnega modela uspešnega managementa znanja v bo-
sanski gospodarski prostor in njegovo preverjanje.
Tovrstne empirične raziskave na območju BiH še ni bilo opravljene.
Z raziskavo smo posredno prispevali k izboljšanju delovanja gospodarskih
družb BiH na področjih: managementa znanja, kulture podjetja, vodenja
modela vplivnih dejavnikov uspešnosti managementa znanja v organiza-
cijah, ki delujejo v državah v razvoju, kot je BiH, predstavlja pomembno
možnost za zasnovo želenega in hkrati potrebnega celovitega pristopa h ra-
zvoju managementa znanja. Z uporabo modela vplivnih dejavnikov uspeš-
nosti managementa znanja je mogoče učinkovitejše delovanje managemen-
ta v podjetjih v Bosni in Hercegovini, kot tudi drugih državah v razvoju.
Med omejitve raziskave lahko omenimo omejitve, ki se nanašajo na
vzorec, anaketo in sam model. V raziskavi smo se omejili na velika, srednje
velika in mala podjetja iz dejavnosti trgovine, ki je najbolj zastopana dejav-
nost v BiH. Po zakonu so vsa podjetja, ki imajo letni promet več kot 50.000
BAM (konvertibilnih mark), vključena v sistem DDV, to pa predstavlja
omejitev, ker so taka podjetja neposredno vključena v državni sistem ob-
davčevanja BiH posredno preko svojih entitet. Anketirali smo zgolj pred-
212 stavnike vršnega in srednjega managementa v podjetju (managerje, predse-
dnike uprave, direktorje in vodje oddelkov, služb in skupin). Pri merjenju
uspešnosti poslovanja podjetja smo se omejili na finančni kazalnik dobič-
konosnosti poslovanja in tržni delež kot nefinančni kazalnik. Anketo smo
izvedli z vprašalnikom. V veliki večini vprašanj je šlo za subjektivne mere.
Nekatere spremenljivke bi bilo mogoče ugotavljati z objektivnejšimi mera-
mi ali kazalci. Idealno bi bilo namesto enkratnega ugotavljanja stanja iz-
vesti longitudinalno študijo, s katero bi laže ugotavljali učinke dejavnikov
uspešnosti managementa znanja. Prav tako obstajajo v podjetju drugi de-
javniki, ki v model niso vključeni in vplivajo na poslovno uspešnost podje-
tja.Ugotovitve raziskave lahko posplošimo na območje BiH in na druge dr-
žave v razvoju, ne pa na že razvite države.
S teoretičnega stališča je pomemben prispevek tega dela pregled, ana-
liza in kritično ovrednotenje raziskav s področja managementa znanja in
strnjen prikaz dosedanjih ugotovitev o managementu znanja. Poseben pri-
spevek v teoretičnem smislu predstavljata tudi sistemski pristop k oprede-
litvi ključnih dejavnikov uspeha managementa znanja in razvoj modela us-
pešnosti managementa znanja za potrebe gospodarskega okolja države v
razvoju, ki ga ni zaslediti v razpoložljivi strokovni literaturi. Metodološki
prispevek raziskave je v uporabi kombinacije kvalitativnih in kvantitativ-
nih raziskovalnih metod, kar daje osnovo za boljše razumevanje preučeva-
nega pojava in s tem pa preverjanje samega modela. Prispevek raziskave je
tudi v prenosu teoretičnega modela uspešnega managementa znanja v bo-
sanski gospodarski prostor in njegovo preverjanje.
Tovrstne empirične raziskave na območju BiH še ni bilo opravljene.
Z raziskavo smo posredno prispevali k izboljšanju delovanja gospodarskih
družb BiH na področjih: managementa znanja, kulture podjetja, vodenja