Page 209 - Biloslavo, Roberto, in Kljajić-Dervić, Mirela, 2016. Dejavniki uspešnosti managementa znanja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 209
Sklep

Hitre in neprestane spremembe današnjega časa zahtevajo hitro in neneh-
no prilagajanje podjetij novo nastalim razmeram okolja. Da bi bila podje-
tja konkurenčna na globalnem trgu, morajo nenehno spreminjati poslovne
procese oziroma uvajati nove, pri čemer uporabljajo različne koncepte, me-
tode in orodja. Eden izmed popularnih konceptov, ki jih podjetja uvajajo
kot odgovor na razvoj ekonomije znanja in v cilju večje učinkovitosti pod-
jetja, predstavlja management znanja.

Na tej osnovi je bil izoblikovan namen raziskave, in sicer izdelati mo-
del dejavnikov vpliva na uspešnost managementa znanja. Da smo lahko iz-
delali ta model, je bilo treba pridobiti poglobljen vpogled v področje ma-
nagementa znanja prek razumevanja različnih dejavnikov, ki vplivajo na
management znanja, njihovih medsebojnih povezav in posrednega vpliva
managementa znanja na uspešnost poslovanja.

Na podlagi analize ter sinteze tujih in domačih del na področju mana-
gementa znanja ter lastne empirične raziskave, smo izdelali model dejavni-
kov vpliva na management znanja ter ugotovili vpliv izbranih dejavnikov
na management znanja in vpliv slednjega na uspešnost poslovanja v veli-
kih, srednjih in malih trgovskih podjetjih v BiH. Nadalje smo podali uk-
repe za razvoj managementa znanja v smeri ustvarjanja in ohranjanja kon-
kurenčnih prednosti podjetij. Pri tem smo upoštevali posebnosti BiH kot
države v razvoju.

Ob pregledu literature in opravljenih raziskav s področja managemen-
ta znanja smo ugotovili, da pisni viri o tej temi ponujajo spekter različnih
opredelitev, navajajo številne ključne dejavnike uspeha managementa zna-
nja in različne modele uspešnosti managementa znanja. Kljub temu pa je v
   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214