Page 157 - Faganel, Armand, in Anita Trnavčević, 2016. Diskurz marketizacije javnega visokošolskega izobraževanja skozi časopisne članke. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 157
Sklepna misel

Medijski diskurz je posebna oblika diskurza, ki je v sodobni družbi name-
njen tudi za formiranje politične javnosti (Bašić Hrvatin 2008), čeprav naj
bi bila osnovna naloga medijev predvsem posredovanje sporočil z različ-
nih področij javne komunikacije. Bašić Hrvatinova (ibid.) problematizi-
ra tri predpostavke, ki se nanašajo na delovanje medijev v sodobni druž-
bi: mediji javnost in družbo informirajo in formirajo, saj sami odločajo kaj
in kako bodo povedali ter zakaj je do dogodka prišlo; mediji preusmerjajo
pozornost na izbrana vprašanja/dogodke in tako (re)producirajo obstoje-
či simbolni red; in množični mediji personalizirajo komunikacijo, s čimer
se doseganje skupnega sporočanjskega soglasja (lat. communis) spreminja v
individualno medijsko potrošništvo, posameznik naredi izbor dotoka in-
formacij v odvisnosti od svojih želja.

V ilustracijo diskurzov, ki občasno potekajo na političnem področju
izobraževanja v Sloveniji, predstavljamo izjavo tedanjega v. d. direktorja di-
rektorata za visoko šolstvo, Boruta Rončevića, ki je v Siolovi kolumni zapi-
sal, da ni tako pomembno kaj se dogaja z levico, naj ima ta svoje probleme,
pomembneje je kaj počnejo pomladne stranke (Rončević 2012a): »Slo-
venska pomlad je lahko močna le, če dela na sebi, če gradi lastno izobra-
ževalno, kadrovsko in komunikacijsko infrastrukturo, če je vpeta v med-
narodna omrežja.« Če zanemarimo vzporedno polemiko, ki se je razvila
– katere stranke so pomladne in katere ne, so navkljub kasnejšim pojasni-
lom avtorja, da je izjava iztrgana iz konteksta, številni bralci v burnih odzi-
vih ponovno podvomili v resničnost navedb, da vlada ne namerava vpelje-
vati šolnin ali privatizirati visokega šolstva. To naj ne bi bilo potrebno, saj
bodo šolnine prisiljeni uvesti kar obubožani visokošolski zavodi. Trampuš
   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162