Page 34 - Faganel, Armand, in Anita Trnavčević, 2016. Diskurz marketizacije javnega visokošolskega izobraževanja skozi časopisne članke. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 34
Diskurz marketizacije javnega visokošolskega izobraževanja skozi časopisne članke

Preglednica 3: Dislocirane enote visokošolskih zavodov vpisane v razvid visokošolskih zavo-
dov na dan 30. 9. 2012.

SVZ – SVZ –

Statistična regija UL UM UP EMUNI SVZ – zasebni zaseb- Skupaj
UNG univerza javni brez kon- ni z vsaj

cesije eno kon-

cesijo

Pomurska 232 18

Podravska 333 2 2 13

Koroška 231 17

Savinjska 462 2 1 15

Zasavska 11 2

Spodnjeposavska 22 4

JV Slovenija 43 1 1 1 10

Osrednjeslovenska 121 1 1 3 7 16

Gorenjska 331 2 1 10

34 Notranjsko-kraška 1 1 2
11
Goriška 3 24 11

Obalno-kraška 311 5

Slovenija 29 29 16 2 0 2 13 12 103

Tujina 2 12 27

Skupaj 31 29 17 4 0 2 15 12 110

Vir: MIZKŠ 2012d.

Delež vpisa na visokošolske inštitucije
Število potencialnih študentov bo v Sloveniji do leta 2020 še naprej upada-
lo. Kohorta devetnajstletnikov, ki običajno vstopajo v visoko šolstvo, bo v
letu 2020 manjša za 20 % v primerjavi z letom 2010. Projekcije prebivalstva
kažejo, da bo po letu 2020 število potencialnih študentov do leta 2030 na-
raščalo, nakar bo sledil ponoven upad do leta 2060, veliko večji kot v letu
2020. (Komljenovič in Marjetič 2010)

V preglednici 4 lahko vidimo spremembe v deležu mladih, ki so vklju-
čeni v nadaljnje izobraževanje po zaključenem srednješolskem izobraževa-
nju; v letu 2008 je bilo vključenih že 50,3 % vseh devetnajstletnikov.

Preglednica 4: Delež mladih vključenih v terciarno izobraževanje, za leta 1996, 2000, 2004, 2008
in 2011 (na dan 15. oktober).

Starost 1996 2000 2004 2008* 2011
19 32,4 37,9 44,5 50,3 48,7
29,1 39,9 47,7 53,1 51,7
20–22

Opomba: * V letu 2008 je bila spremenjena definicija prebivalstva, kar je vplivalo na nekoliko
večji padec prebivalstva, kar vpliva na indeks. Vira: preračuni po SURS 2012c, SURS 2012e.

V preglednici 5 lahko preučimo UNESCO-ve (The World Bank 2012)
podatke za deleže vpisa v terciarno izobraževanje (ISCED 5 in 6), ne gle-
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39