Page 31 - Faganel, Armand, in Anita Trnavčević, 2016. Diskurz marketizacije javnega visokošolskega izobraževanja skozi časopisne članke. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 31
Aktualna vprašanja
visokošolskega izobraževanja
v povezavi z marketizacijo

Ugotovimo lahko dejansko vseprisotnost marketizacije v slovenskem viso-
kem šolstvu. Sledi nekaj konkretnejših vpogledov, s katerimi bomo tudi
kvantitativno pojasnjevali določena dejstva tržne subjektivnosti in neolibe-
ralnega upravljanja visokošolskega sistema v Sloveniji. Razvidni bodo tudi
izidi konzumerističnega obrata v visokem šolstvu. Analizirali smo dosto-
pnost visokošolskega izobraževanja, deleže vpisa in dokončanja, kakor tudi
financiranje visokošolskega sistema in prihajajoče trende.
Dostopnost visokošolskega izobraževanja
Dostopnost visokošolskega izobraževanja je možno razumeti in preučeva-
ti na več načinov. Obravnavati je potrebno finančni vidik in vrste pomoči
študentom, kakor tudi fizično dostopnost, bližino študija, saj oddaljenost
ali neobstoj želenega študija v državi oteži možnost izbire potencialnim
študentom. Zaradi naraščajočih stroškov, ki jih imajo študenti ter njihovi
starši, se mnogi visokošolski zavodi in visokošolski sistemi soočajo z izzi-
vom vzdrževanja visokošolske dostopnosti, še posebno za manj premožne,
manjšine, podeželske ter druge tradicionalno zapostavljene posameznike
(Johnstone 2003).

Z namenom preučiti, kako je visokošolsko izobraževanje razporejeno
geografsko v slovenskem prostoru, je v preglednici 2 narejena analiza razvo-
ja razpršenosti visokošolskih zavodov po regijah, glede na uradne podatke
pristojnih ministrstev.
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36