Page 21 - Gričar, Sergej, in Štefan Bojnec, 2016. Aplikacija metodologije časovnih serij na primeru turističnih cen. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 21
PImreegnleskdopkreadzhaolodnih raziskav
V monografiji smo pristopili k opredelitvi dejavnikov cen v gostinstvu z raz-
ličnimi metodološkimi pristopi. Dosedanje empirične raziskave na časov-
nih vrstah z uporabo metode glavnih komponent (Krušec 2007), regresijske
analize (Gričar in Bojnec 2012a), avtoregresijsko-drsečih (ARMA)-mode-
lov (Bratina 2011; Čepar 2009; Gričar in Bojnec 2012c), kointegracijske
analize (Masten 2008; Irz, Niemi in Xing 2011; Saatçioğlu in Korap 2009),
VAR-analize (Bratina 2011; Juselius in Mladenović 2002) in z VECM ana-
lizo (Irz, Niemi in Xing 2011; Bakucs, Bojnec in Fertő 2012; Gričar in Boj-
nec 2012b; Lütkepohl in Krätzig 2004; Juselius 2004; Bonham, Gangnes
in Zhou 2009) postavljajo empirične ugotovitve, zastavljene na različnih
ekonomskih problemih, povezanih z inflacijo. Večina omenjenih raziskav
je na ožjem ekonomskem področju cen hrane, cen v turizmu in dejavnikov
ponudbe in povpraševanja v turizmu. Podobno, kot so ugotovili predho-
dni avtorji, ugotavljamo v naši analizi, ali je za analizo podatkov, ki se s ča-
som spreminjajo, najbolj učinkovita analiza z metodo glavnih komponent,
z regresijsko analizo, s kointegracijsko analizo ali z VEC modelom. Razi-
skavo začenjamo s prikazom teorije gostinstva in inflacije.
Storitvena ekonomija – Gostinstvo in turizem
Številne organizacije storitev, kot so hoteli, podjetja za kreditne karti-
ce in zavarovalnice, opravljajo storitve preko svojih temeljnih funkcij po-
slovanja, da bi pritegnile kupce. Vendar so te storitvene organizacije zara-
di privlačnosti dodatne ponudbe ponudile nove, izboljšane storitve, ki so
povzročile dodatne koristi za kupce (Gričar in Bojnec 2012c). Druga pod-
V monografiji smo pristopili k opredelitvi dejavnikov cen v gostinstvu z raz-
ličnimi metodološkimi pristopi. Dosedanje empirične raziskave na časov-
nih vrstah z uporabo metode glavnih komponent (Krušec 2007), regresijske
analize (Gričar in Bojnec 2012a), avtoregresijsko-drsečih (ARMA)-mode-
lov (Bratina 2011; Čepar 2009; Gričar in Bojnec 2012c), kointegracijske
analize (Masten 2008; Irz, Niemi in Xing 2011; Saatçioğlu in Korap 2009),
VAR-analize (Bratina 2011; Juselius in Mladenović 2002) in z VECM ana-
lizo (Irz, Niemi in Xing 2011; Bakucs, Bojnec in Fertő 2012; Gričar in Boj-
nec 2012b; Lütkepohl in Krätzig 2004; Juselius 2004; Bonham, Gangnes
in Zhou 2009) postavljajo empirične ugotovitve, zastavljene na različnih
ekonomskih problemih, povezanih z inflacijo. Večina omenjenih raziskav
je na ožjem ekonomskem področju cen hrane, cen v turizmu in dejavnikov
ponudbe in povpraševanja v turizmu. Podobno, kot so ugotovili predho-
dni avtorji, ugotavljamo v naši analizi, ali je za analizo podatkov, ki se s ča-
som spreminjajo, najbolj učinkovita analiza z metodo glavnih komponent,
z regresijsko analizo, s kointegracijsko analizo ali z VEC modelom. Razi-
skavo začenjamo s prikazom teorije gostinstva in inflacije.
Storitvena ekonomija – Gostinstvo in turizem
Številne organizacije storitev, kot so hoteli, podjetja za kreditne karti-
ce in zavarovalnice, opravljajo storitve preko svojih temeljnih funkcij po-
slovanja, da bi pritegnile kupce. Vendar so te storitvene organizacije zara-
di privlačnosti dodatne ponudbe ponudile nove, izboljšane storitve, ki so
povzročile dodatne koristi za kupce (Gričar in Bojnec 2012c). Druga pod-