Page 73 - Gričar, Sergej, in Štefan Bojnec, 2016. Aplikacija metodologije časovnih serij na primeru turističnih cen. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 73
IZmasennosvkao rkaazzisakloave
S kointegracijsko analizo, ki je postala standarden element modeliranja
modelov časovnih vrst, smo postavili model, ki smo ga predvideli z eko-
nomsko teorijo in s postavljenimi hipotezami. Uporaba orodij kointegra-
cijske analize je izziv, saj so lahko razmerja v pridobljenih rezultatih eko-
nomsko nesmiselna. Zato smo pred kointegracijsko analizo izvedli test
metode glavnih komponent in multivariatne regresijske analize. Pridoblje-
ne rezultate smo na koncu ekonomsko smiselno interpretirali.
Opredelitev raziskovalnega problema
Raziskovalni problem temelji na ugotavljanju dinamike cen v turizmu v
povezanosti z različnimi dejavniki gibanja cen v turizmu. Cene so enostav-
no razmerje, po katerem se denar zamenja za blago ali storitev (dobrino).
Če ima dobrina ceno P, to pomeni, da je treba P enot denarja zamenja-
ti za eno enoto dobrine. Vsaka enota proizvoda Q ima ceno P tekočega
razdobja. Porter (1990) loči dve vrsti konkurenčnih prednosti: stroškovno,
torej sposobnost podjetja, da proizvede in prodaja ceneje in učinkoviteje
kot konkurenca, in tisto, ki temelji na diferenciaciji izdelkov, torej sposob-
nost podjetja ponuditi izdelke boljše kakovosti, posebnih lastnosti, poseb-
ne prodajne storitve. Skratka – podjetje mora biti sposobno ponuditi izdel-
ke, za katere so porabniki pripravljeni seči globlje v žep, proizvajati pa jih
mora po enakih stroških kot konkurenca (Svetličič 1996).
Vpliv na cene v turizmu smo analizirali z že opisanimi spremenljivka-
mi. Pri razumevanju raziskovanja cen v turizmu je treba pozornost name-
niti razvoju in naravi dejavnosti, ki je v sektorju terciarnega gospodarstva
S kointegracijsko analizo, ki je postala standarden element modeliranja
modelov časovnih vrst, smo postavili model, ki smo ga predvideli z eko-
nomsko teorijo in s postavljenimi hipotezami. Uporaba orodij kointegra-
cijske analize je izziv, saj so lahko razmerja v pridobljenih rezultatih eko-
nomsko nesmiselna. Zato smo pred kointegracijsko analizo izvedli test
metode glavnih komponent in multivariatne regresijske analize. Pridoblje-
ne rezultate smo na koncu ekonomsko smiselno interpretirali.
Opredelitev raziskovalnega problema
Raziskovalni problem temelji na ugotavljanju dinamike cen v turizmu v
povezanosti z različnimi dejavniki gibanja cen v turizmu. Cene so enostav-
no razmerje, po katerem se denar zamenja za blago ali storitev (dobrino).
Če ima dobrina ceno P, to pomeni, da je treba P enot denarja zamenja-
ti za eno enoto dobrine. Vsaka enota proizvoda Q ima ceno P tekočega
razdobja. Porter (1990) loči dve vrsti konkurenčnih prednosti: stroškovno,
torej sposobnost podjetja, da proizvede in prodaja ceneje in učinkoviteje
kot konkurenca, in tisto, ki temelji na diferenciaciji izdelkov, torej sposob-
nost podjetja ponuditi izdelke boljše kakovosti, posebnih lastnosti, poseb-
ne prodajne storitve. Skratka – podjetje mora biti sposobno ponuditi izdel-
ke, za katere so porabniki pripravljeni seči globlje v žep, proizvajati pa jih
mora po enakih stroških kot konkurenca (Svetličič 1996).
Vpliv na cene v turizmu smo analizirali z že opisanimi spremenljivka-
mi. Pri razumevanju raziskovanja cen v turizmu je treba pozornost name-
niti razvoju in naravi dejavnosti, ki je v sektorju terciarnega gospodarstva