Page 80 - Mevlja, Bojan, in Kavčič, Klemen, 2016. Vpliv deležnikov na razvoj nevladnih izobraževalnih organizacij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 80
7 Empirični del

Viri sekundarnih podatkov

Podatke, ki se nanašajo na uspešnost nevladnih organizacij, smo pri-
dobili iz sekundarnih virov, in sicer iz baze g vin⁴ podjetja Bisnode.
Zajeli smo podatke o poslovnem izidu nevladnih organizacij v letih
od 2008 do 2012.

Na osnovi naziva nvo smo bilančne podatke združili z anketnimi.
Popolne podatke smo imeli za 66 nvo, ki so podali svoje ime. Anke-
tni del je izpolnilo 93 respondentov. Če je bilo mogoče, smo analizo
opravili na vseh obstoječih podatkih, skladno z analizo, na osnovi
popolnih enot (angl. pairwise deletion).

Za potrebe raziskave smo uspešnost nevladne organizacije defi-
nirali kot povprečno stopnjo rasti v zadnjih petih letih. Iz portala
g vin smo izvozili bilančne podatke za nvo, katerih odgovore smo
zbrali prek spletne ankete in smo imeli informacijo o nazivu n vo.
Izvozili smo informacijo o prihodkih in številu zaposlenih v zadnjih
petih letih. Na podlagi omenjenih podatkov smo izračunali kazalnik
prihodkov na zaposlenega. Po metodologiji Agencije Republike Slo-
venije za javnopravne evidence in storitve omenjeni kazalnik spada
v kategorijo kazalnikov za merjenje produktivnosti in dohodkovno-
sti. Spletna stran a j p e s⁵ opredeli, da s produktivnostjo merimo
razmerje med količinsko izraženimi učinki in količinami prvin po-
slovnega procesa, ki so bile uporabljene. Kot prvino poslovnega pro-
cesa najpogosteje upoštevamo le en variabilni input, to je delo (šte-
vilo ur, število zaposlenih ipd.). Večji, kot je kazalnik produktivnosti,
bolj učinkovito so izkoriščene prvine poslovnega procesa, torej vari-
abilni input.

Prihodki na zaposlenca so definirani kot skupni prihodki glede na
povprečno število zaposlenih v opazovanem letu, izraženi v evrih.
Kazalnik kaže, koliko skupnih prihodkov na zaposlenega je gospo-
darska družba ustvarila v opazovanem letu. Večji rezultat kazalnika
kaže na poslovno uspešnejšo organizacijo.

Povprečna stopnja rasti je definirana kot stopnja, s katero bi mo-
rali zaporedno spremljati podatke v časovni vrsti, da bi iz podatka v

⁴ Več na spletni strani www.gvin.com.
⁵ Glej http://www.ajpes.si.

78
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85