Page 43 - Nemec Rudež, Helena, 2016. Analiza turističnega povpraševanja izbranih izvornih trgov Slovenije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 43
Preučevanje
turističnega povpraševanja
z vzročno-posledičnim
modelom

Turistično povpraševanje lahko napovedujemo z vzročno-posledičnim
modelom agregatno ali ločeno za različne izvorne trge, npr., domači trg,
mednarodni trg, posamezne tržne segmente. Pogoj za preučevanje dolo-
čenega izvornega trga je dostopnost potrebnih podatkov. Modeli, ki pri-
kazujejo in analizirajo turistično povpraševanje, so poenostavljen prikaz
kompleksne realnosti in ne morejo vključevati vseh dejavnikov (Frechtling,
2001 184). V okviru vzročno-posledičnih modelov ločimo (Ibid., 141–2):
- regresijske metode, pri katerih napovedujemo odvisno spremen-

ljivko, ki jo pojasnjuje ena ali več neodvisnih spremenljivk; v te
vrste metod se usmerjamo v monografiji,
- niz več regresijskih enačb, ki so povezane z odvisnimi in neodvi-
snimi spremenljivkami.
Prednosti regresijske analize so (Ibid., 142–3):
- jasna opredelitev vzročno-posledičnih povezav, ki so razvidne
tudi v realnem okolju,
- pomoč pri ocenjevanju alternativnih poslovnih načrtov, ki pose-
gajo na področje, npr., trženjskih načrtov ali vladnih politik,
- zagotavljanje različnih statističnih meril natančnosti modela,
- vključevanje širokega nabora odnosov, ki zajema linearne in neli-
nearne povezave.
Po drugi strani pa Frechtling (Ibid.) navaja tudi omejitve regresijskih
modelov in pri tem izpostavlja:
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48