Page 38 - Nemec Rudež, Helena, 2016. Analiza turističnega povpraševanja izbranih izvornih trgov Slovenije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 38
Analiza turističnega povpraševanja izbranih izvornih trgov Slovenije

destinacijah, saj v evropske destinacije največ potujejo turisti iz
drugih evropskih destinacij, ki so bolje seznanjeni o spremembah
sosednjih destinacij, poleg tega lahko spremembe cen v evropskih
destinacijah povečajo prihode turistov v času gospodarske nego-
tovosti, napovedovanje je občutno težje tudi v destinacijah (drža-
vah), kjer je visoka rast turističnega povpraševanja (npr. na Kitaj-
skem),
- točnost napovedanega turističnega povpraševanja je odvisna od
preučevanega časovnega obdobja; avtorji namreč ugotavljajo, da
so napovedi točnejše za določena obdobja (sedemdeseta in osem-
deseta leta prejšnjega stoletja in prvo desetletje tega stoletja) in
slabša za druga (šestdeseta in devetdeseta leta prejšnjega stoletja),
- točnost napovedanega turističnega povpraševanja je odvisna od
38 frekventnosti uporabljenih podatkov; težje je napovedovati me-
sečno in kvartarno povpraševanje kot pa letno, poleg tega sezon-
ske spremembe povečujejo volatilnost podatkov, kar predstavlja
dodaten izziv za točnost napovedovanja,
- točnost napovedanega turističnega povpraševanja se povečuje, ka-
dar je v raziskovanje vključenih več pojasnjevalnih (neodvisnih)
spremenljivk in kadar so vključene v preučevanje časovno odlože-
ne spremenljivke,
- točnost napovedanega turističnega povpraševanja je odvisna od
oddaljenosti izvornega trga; tako so napake pri napovedovanju
značilno večje za turistične tokove med kontinenti oz. za daljša
potovanja kot za turistične tokove znotraj kontinenta oz. za krajša
potovanja,
- ni potrjeno (ugotovljeno), da bi različne spremenljivke za merjenje
turističnega povpraševanja (potrošnja ali fizični kazalci) vplivale
na točnost napovedanega turističnega povpraševanja,
- točnost napovedanega turističnega povpraševanja je višja pri mer-
jenju celotnega turističnega povpraševanja v destinaciji kot pa pri
merjenju povpraševanja določenih turističnih proizvodov (npr.
poslovnega turizma, počitniškega trga itd.),
- točnost napovedanega turističnega povpraševanja se je povečala s
časom oz. z razvojem metodologije in izkušnjami preteklih študij,
- točnost napovedanega turističnega povpraševanja se ne nujno po-
večuje s povečevanjem vzorca, ki je predmet raziskave; pri tem
Song et al. (2010, 73) kot vzorec obdobja preučevanja navajajo ob-
dobje preučevanja,
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43