Page 31 - Bizjak, Marina. 2020. Petje v obdobju mutacije. Akademija za glasbo Univerze v Ljubljani, Založba Univerze na Primorskem, Koper, Ljubljana.
P. 31
fazo. Glasovni obseg širimo z ustreznimi vajami, potem ko že 31
izoblikujemo fonacijo.
5. Upevalne vaje oblikujemo ločeno za dekliške glasove. Le-te naj
bodo oblikovane na osnovi individualnih glasovnih značilnosti
in sposobnosti posamezne pevke. Z vajami spodbujamo
k širjenju glasovnega obsega, kar dosežemo z arpeggi
(razloženimi trozvoki) in vokalizami (poltonski postopi navzgor
in navzdol po obsegu). S primerno oblikovanimi vajami bomo
izboljšali tudi prožnost glasu.
6. Pevcem vzgajamo prave zvočne predstave o njihovem glasu,
prave predstave o tem, kako naj glas zveni (in kakšne so
njegove karakteristike). Če zna pevec z besedami opisati, kako
sliši glas, si ga bo znal tudi jasneje predstavljati. Pravo slišanje
je pogoj za pravo funkcijo pevskega organa.
7. Pozorni smo na natančno izgovorjavo konsonantov in vokalov,
na čisto artikulacijo in pretirano izgovorjavo.
8. Pozornost usmerimo na vidne in zvočne znake naprezanja ter
oblikujemo rešitve ali predloge za odpravljanje teh težav.
Upevalne vaje in petje naj ne bodo predolgi, saj bomo v naspro-
tnem primeru pri pevcih dosegli glasovno utrujenost in nesproščenost
(Cooksey, 1992 v Bizjak, 2017: str. 88–89).
pedagoški pristopi za delo z glasovi v razvoju
izoblikujemo fonacijo.
5. Upevalne vaje oblikujemo ločeno za dekliške glasove. Le-te naj
bodo oblikovane na osnovi individualnih glasovnih značilnosti
in sposobnosti posamezne pevke. Z vajami spodbujamo
k širjenju glasovnega obsega, kar dosežemo z arpeggi
(razloženimi trozvoki) in vokalizami (poltonski postopi navzgor
in navzdol po obsegu). S primerno oblikovanimi vajami bomo
izboljšali tudi prožnost glasu.
6. Pevcem vzgajamo prave zvočne predstave o njihovem glasu,
prave predstave o tem, kako naj glas zveni (in kakšne so
njegove karakteristike). Če zna pevec z besedami opisati, kako
sliši glas, si ga bo znal tudi jasneje predstavljati. Pravo slišanje
je pogoj za pravo funkcijo pevskega organa.
7. Pozorni smo na natančno izgovorjavo konsonantov in vokalov,
na čisto artikulacijo in pretirano izgovorjavo.
8. Pozornost usmerimo na vidne in zvočne znake naprezanja ter
oblikujemo rešitve ali predloge za odpravljanje teh težav.
Upevalne vaje in petje naj ne bodo predolgi, saj bomo v naspro-
tnem primeru pri pevcih dosegli glasovno utrujenost in nesproščenost
(Cooksey, 1992 v Bizjak, 2017: str. 88–89).
pedagoški pristopi za delo z glasovi v razvoju