Page 36 - Bizjak, Marina. 2020. Petje v obdobju mutacije. Akademija za glasbo Univerze v Ljubljani, Založba Univerze na Primorskem, Koper, Ljubljana.
P. 36
Vaja 7

Na mestu sonožno skačemo poljubno visoko.

3.1.2 Vaje za prožno čeljust

Pozornost usmerimo na prožno odpiranje in zapiranje čeljusti. Pevci
bodo zaradi tega peli intonančno bolj pravilno, izenačili vokale, glasov-
ni obseg bo večji.

Vaja 1

Prste položimo na temporomandibularni sklep (TMJ) – čeljustni sklep
(stičišče čeljusti tik pred ušesi). Čeljust počasi premikamo navzdol (ni-
kakor naprej) do največje možne odprtosti, ko se čeljust odpre največ
(preden pride do preskoka), občutimo odprtino. Prehod mora biti gla-
dek brez klikov(Williams, 2013, str. 105).

36 Vaja 2

Z zaprtimi usti oponašamo žvečenje velikega žvečilnega gumija, kosa
jabolka, hrustanje peciva.

Vaja 3

Čeljust mehko in gladko pomikamo levo in desno.

Vaja 4

Ritmično izgovarjamo: ba-ba-ba, da-da-da, ma-ma-ma, pa-pa-pa, ta-ta-
-ta, va- va-va, za-za-za. Vajo izvajamo na vse vokale.

3.1.3 Vaje za jezik
Vaja 1

Z jezikom:
a. oblizujemo ustnice,
b. preštejemo zobe (in jih »umijemo«),
c. tleskamo,
d. skušamo se dotakniti brade in nosu,
e. jezik hitro iztegnemo in nato potegnemo v usta kot kača,
f. odpremo usta, jezik naslonimo za spodnje zobe in ga

iztegujemo navzven.

petje v obdobju mutacije
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41