Page 34 - Bizjak, Marina. 2020. Petje v obdobju mutacije. Akademija za glasbo Univerze v Ljubljani, Založba Univerze na Primorskem, Koper, Ljubljana.
P. 34
Delo s pevsko populacijo v dobi adolescence pedagogom, zborovod-
jem predstavlja velik izziv, zlasti na področju fizioloških sprememb gr-
la in njihovega vpliva na glas. Premajhno znanje vodi k skupinskemu
upevanju, brez ozira na vedenje, da razvoj glasu pri vsakem posamezni-
ku poteka nekoliko drugače. Vsak mlad človek ima svoj glasovni instru-
ment in je kot tak upravičen do individualne obravnave (Bizjak, 2017:
str. 105). Vokalno-tehnične vaje so delo avtorice priročnika, pri vajah
drugih avtorjev so le ti navedeni.
3.1 Vaje za pripravo telesa na petje
Začetek pevskih vaj naj bo vedno posvečen pripravi telesa na petje,
sproščanju telesne in psihične napetosti, kar omogoči pevcu, da se
pripravi na petje.
Vaja 1
34 Z dlanmi tapkamo po telesu. Začnemo pri stopalih, po nogah navzgor
(spredaj in zadaj) do trebuha in nazaj, ponovimo še na drugi nogi. Vajo
nadaljujemo na roki. Z drugo roko tapkamo od prstov navzgor do rame
(spredaj in zadaj) in nazaj, ponovimo na drugi roki. Z vajo odpravljamo
napetosti v telesu.
Vaja 2
Stresemo levo roko tako, da čutimo tresljaje na konicah prstov. Vajo po-
novimo z desno roko in nato z obema rokama skupaj. Nato stresemo le-
vo nogo, za konec pa stresemo levo nogo in obe roki. Vajo ponovimo
tudi z desno nogo.
3.1.1 Vaje za raztezanje telesa in pravilno telesno držo
Pravilna telesna drža vpliva na pravilno in učinkovito dihanje ter pred-
stavlja osnovo zdravega petja (Dayme Bunch, 1995: str. 56). Z vajami za
ramenski obroč pevca usmerjamo v pravilno pevsko držo.
Vaja 1
a. Obe roki počasi iztegujemo nad glavo, proti stropu. Z drevesa
obiramo sadje in se izmenično stegujemo po najvišjih sadežih.
Raztezamo se od pasu navzgor. Z vajo hkrati urimo tudi
pravilno telesno držo. Mirno dihamo.
petje v obdobju mutacije
jem predstavlja velik izziv, zlasti na področju fizioloških sprememb gr-
la in njihovega vpliva na glas. Premajhno znanje vodi k skupinskemu
upevanju, brez ozira na vedenje, da razvoj glasu pri vsakem posamezni-
ku poteka nekoliko drugače. Vsak mlad človek ima svoj glasovni instru-
ment in je kot tak upravičen do individualne obravnave (Bizjak, 2017:
str. 105). Vokalno-tehnične vaje so delo avtorice priročnika, pri vajah
drugih avtorjev so le ti navedeni.
3.1 Vaje za pripravo telesa na petje
Začetek pevskih vaj naj bo vedno posvečen pripravi telesa na petje,
sproščanju telesne in psihične napetosti, kar omogoči pevcu, da se
pripravi na petje.
Vaja 1
34 Z dlanmi tapkamo po telesu. Začnemo pri stopalih, po nogah navzgor
(spredaj in zadaj) do trebuha in nazaj, ponovimo še na drugi nogi. Vajo
nadaljujemo na roki. Z drugo roko tapkamo od prstov navzgor do rame
(spredaj in zadaj) in nazaj, ponovimo na drugi roki. Z vajo odpravljamo
napetosti v telesu.
Vaja 2
Stresemo levo roko tako, da čutimo tresljaje na konicah prstov. Vajo po-
novimo z desno roko in nato z obema rokama skupaj. Nato stresemo le-
vo nogo, za konec pa stresemo levo nogo in obe roki. Vajo ponovimo
tudi z desno nogo.
3.1.1 Vaje za raztezanje telesa in pravilno telesno držo
Pravilna telesna drža vpliva na pravilno in učinkovito dihanje ter pred-
stavlja osnovo zdravega petja (Dayme Bunch, 1995: str. 56). Z vajami za
ramenski obroč pevca usmerjamo v pravilno pevsko držo.
Vaja 1
a. Obe roki počasi iztegujemo nad glavo, proti stropu. Z drevesa
obiramo sadje in se izmenično stegujemo po najvišjih sadežih.
Raztezamo se od pasu navzgor. Z vajo hkrati urimo tudi
pravilno telesno držo. Mirno dihamo.
petje v obdobju mutacije