Page 17 - Tomšič, Nastja, 2016. Konkurenčnost malih in srednje velikih podjetij v globalnem trajnostnem razvoju. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 17
Uvod 17

RS se v zadnjih letih oddaljuje od strateških ciljev tako na področju
gospodarskega, družbenega kot tudi sonaravnega razvoja. Od leta 2008 je
bilo prekinjeno razvojno dohitevanje EU, kar navaja tudi Poročilo o razvo-
ju 2014, in sicer da je bil padec gospodarske aktivnosti RS od začetka kri-
ze med največjimi v EU (UMAR 2014, 9). Po podatkih Eurostata (2015) je
slovenski BDP na prebivalca (prilagojen po kupni moči) leta 2014 padel na
83 % povprečja EU, kar pomeni, da se je od leta 2008 do leta 2014 razvoj-
na vrzel povečala za 6 odstotnih točk. RS pa je nazadovala tudi pri najpo-
membnejših svetovnih kazalnikih konkurenčnosti (WEF in IMD).

Na osnovi navedenega smo se odločili za izvedbo raziskave na temo ra-
zvoja konkurenčnosti slovenskih MSP v globalnem trajnostnem razvoju.

Namen raziskave
Namen raziskave je bil raziskati povezanost med dejavniki ekonomske us-
pešnosti poslovanja podjetij, zunanjimi in notranjimi potencialnimi vpliv-
nimi dejavniki na konkurenčnost podjetij, dejavniki kakovosti makroe-
konomskega in sektorskega okolja ter določenimi značilnostmi podjetij v
slovenskih MSP, na koncu raziskave pa prispevati implikacije, pomembne
za uspešnost in konkurenčnost MSP, za izboljšanje poslovnega in instituci-
onalnega okolja, ter implikacije, pomembne za ekonomske politike, usmer-
jene v trajnostni razvoj.

Hipoteze raziskave
Postavili smo tri hipoteze:

Hipoteza 1: Ekonomska uspešnost poslovanja je pozitivno povezana s pro-
cesom inoviranja, človeškim kapitalom, odgovornostjo managementa, raz-
vitostjo organizacijskega in informacijskega sistema ter dejavniki kakovosti
makroekonomskega in sektorskega okolja.
Obrazložitev:
Ekonomsko uspešnost poslovanja smo merili s produktivnostjo dela.
Po besedah Druckerja (2006, 108) potrebuje vsako podjetje eno ključ-
no kompetenco: inovativnost. Inovativnost pa je lastnost podjetja, ki mu
omogoča izboljševanje konkurenčnosti in donosnosti z ustvarjanjem in ko-
ristno implementacijo novih idej – inoviranjem (Likar et al. 2006, 15; Mar-
kič 2004, 26), kar je tudi vzvod za povečanje produktivnosti dela (López-
-Pueyo in Mancebón 2010).
Človeški kapital je vse pomembnejši dejavnik uspešnosti podjetij
(Crook et al. 2011; Abdullah in Sofian 2012; Sumedrea 2013). Baron in
Armstrong (2007) poudarjata, da človeški kapital prinaša podjetju pravo
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22