Page 45 - Tomšič, Nastja, 2016. Konkurenčnost malih in srednje velikih podjetij v globalnem trajnostnem razvoju. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 45
Empirična raziskava
V tem poglavju predstavljamo ciljno populacijo, metodo zbiranja podat-
kov, vzorec, metode analize podatkov, v analizo vključene spremenljivke,
obdelavo in analizo podatkov ter interpretacijo rezultatov, izide preverja-
nja hipotez ter strukturni model.
Ciljna populacija
V raziskavo smo vključili vse MSP v Sloveniji, ki so bila na dan 9. 4. 2013
evidentirana v podatkovni bazi BIZI kot delujoči poslovni subjekt. Teh je
bilo 6414, natančneje 5266 malih in 1148 srednje velikih podjetij. Med nji-
mi je bilo tudi 60 malih in 31 srednje velikih podjetij v stečajnem postop-
ku ali likvidaciji. Ta podjetja smo iz raziskave izločili. Tako smo v končni
fazi v raziskavo vključili 6323 MSP, natančneje 5206 malih in 1117 srednje
velikih podjetij.
Metoda zbiranja podatkov
Za zbiranje podatkov smo uporabili anketni vprašalnik. Pri oblikovanju
vprašalnika smo se opirali na teoretična izhodišča raziskave. Vprašalnik
smo predhodno testirali s pomočjo desetih izbranih managerjev podjetij,
vključenih v raziskavo. Od nekaterih smo dobili koristne usmeritve za iz-
boljšanje vprašalnika.
Vprašalnik je vseboval vprašanja zaprtega tipa in vprašanja z Likertovo
petstopenjsko ocenjevalno lestvico, kjer je ocena 1 pomenila »sploh se ne
strinjam«, 2 »se ne strinjam«, 3 »se niti ne strinjam niti strinjam«, 4 »se
strinjam« in 5 »se povsem strinjam«.
V tem poglavju predstavljamo ciljno populacijo, metodo zbiranja podat-
kov, vzorec, metode analize podatkov, v analizo vključene spremenljivke,
obdelavo in analizo podatkov ter interpretacijo rezultatov, izide preverja-
nja hipotez ter strukturni model.
Ciljna populacija
V raziskavo smo vključili vse MSP v Sloveniji, ki so bila na dan 9. 4. 2013
evidentirana v podatkovni bazi BIZI kot delujoči poslovni subjekt. Teh je
bilo 6414, natančneje 5266 malih in 1148 srednje velikih podjetij. Med nji-
mi je bilo tudi 60 malih in 31 srednje velikih podjetij v stečajnem postop-
ku ali likvidaciji. Ta podjetja smo iz raziskave izločili. Tako smo v končni
fazi v raziskavo vključili 6323 MSP, natančneje 5206 malih in 1117 srednje
velikih podjetij.
Metoda zbiranja podatkov
Za zbiranje podatkov smo uporabili anketni vprašalnik. Pri oblikovanju
vprašalnika smo se opirali na teoretična izhodišča raziskave. Vprašalnik
smo predhodno testirali s pomočjo desetih izbranih managerjev podjetij,
vključenih v raziskavo. Od nekaterih smo dobili koristne usmeritve za iz-
boljšanje vprašalnika.
Vprašalnik je vseboval vprašanja zaprtega tipa in vprašanja z Likertovo
petstopenjsko ocenjevalno lestvico, kjer je ocena 1 pomenila »sploh se ne
strinjam«, 2 »se ne strinjam«, 3 »se niti ne strinjam niti strinjam«, 4 »se
strinjam« in 5 »se povsem strinjam«.