Page 41 - Tomšič, Nastja, 2016. Konkurenčnost malih in srednje velikih podjetij v globalnem trajnostnem razvoju. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 41
Koncept trajnostnega razvoja

V tem poglavju predstavljamo definicijo trajnostnega razvoja ter trajnostni
razvoj podjetij – njihovo trajnostno rast, družbeno odgovornost in sona-
ravnost.
Definicija trajnostnega razvoja
Najpogosteje uporabljena in najširše sprejeta definicija trajnostnega razvo-
ja je zapisana v poročilu Naša skupna prihodnost, bolj znanem kot Brun-
dtlandino poročilo, ki ga je leta 1987 izdala Svetovna komisija za okolje in
razvoj (Baker et al. 1997, 3). Ta pravi, da je trajnostni razvoj »razvoj, ki za-
došča današnjim potrebam, ne da bi pri tem ogrožal možnost prihodnjih
generacij, da zadostijo svojim potrebam« (prav tam). Zastopano je stali-
šče, da trajnostni razvoj omogoča integracijo okoljskih politik in razvojnih
strategij, s čimer nasprotuje dotedanjemu mišljenju, da je varovanje okolja
možno le na račun ekonomskega razvoja (prav tam). Gre dejansko za proces
sprememb, kjer je izkoriščanje naravnih virov, usmerjanje investicij, tehno-
loškega napredka in institucionalnih sprememb skladno tako s sedanjimi
kot prihodnjimi potrebami (Baker 2006, 22).
Trajnostni razvoj podjetij – trajnostna rast, družbena odgovornost
in sonaravnost
Trajnostna rast – ekonomski vidik trajnostnega razvoja podjetja
Zook in Allen (2001) omenjata, da o trajnostni rasti govorimo, kadar raste-
jo tako prihodki kot dobički podjetja v daljšem časovnem obdobju, s tem,
da je donos za lastnike višji od celotnih stroškov kapitala podjetja.
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46